canon powershot s3is ?
Hej!
Joo.. det är så att jag tycker det är jätteroligt att fota, men har fortfarande bara en digitalkamera. Har sparat ett tag nu till en systemkamera eller kompakt. Men nu är jag inte riktigt säker på vad för nån jag vill köpa.
Har funderat på canon powershot S3IS.. Tycker om att ta macro bilder, och har läst att den kan gå riktigt nära? Tycker också den har ett bra pris.
Nån som har den? Är den bra? och skulle den passa till en nybörjare? Eller finns det en annan kamera som är bättre ni vill tipsa om? Kanske till och med en billigare? Hoppas nån orkar svara på detta.. =P
MVH
Hej!
Jag har en Canon Powershot S3 IS och är nöjd med den. Jag köpte den för 1½ år sedan som nybörjare för att se om det intresse jag hade för fotografering skulle växa och det har det gjort, så nu är jag snart redo för att uppgradera mig till digital systemkamera.
Med Canon S3 IS kan du komma så nära som ca 1 cm och med supermacroläget (den har två macrolägen) så blir det mycket bra macrobilder. Det är en bra allroundkamera och bra för en nybörjare att lära sig hantera manuella inställningar mm.
Det har även kommit en uppföljare till S3 IS, och det är Canon Powershot S5IS som släpptes för några månader sedan. Den har jag inte testat så den kan jag inte uttala mig om.
Bilderna i mitt fotoalbum är alla tagna med Canon Powershot S3 IS och vill du ha fler foton eller utlåtande om kameran så hör av dig så skall vi se om jag kan hjälpa dig.
mvh /Martin
mvh Martin
Hej Martin! Tack för svaret, och jättefina bilder i ditt fotoalbum=)
Nu blir man ju ännu mer sugen på att köpa kameran :D Men ska fundera ett tag till… =D Det står nog nu mellan Canon S3IS och Panasonic FZ18… så får se hur det blir.