Kameraryggsäck, tips?
Är på väg att köpa en kameraryggsäck och jag undrar om någon har några rekommendationer att ge, eller kanske varningar om det skulle vara så!
Jag behöver en ryggsäck med plats för kamerahus, åtminstone tre objektiv, extern blixt och gärna fäste för stativ. Den bör inte kosta över 1000 kr. Alla tips och erfarenheter mottages dock tacksamt!
Jag har ingen kameraryggsäck, så jag kan inte ge dig tips. Men http://www.cyberphoto.se/ har ett stort urval av väskor och ryggsäckar.
Jag har Lowepro Mini Trekker AW som jag är riktigt nöjd med. Den har plats för 2 kamerahus + 5-6 objektiv, beroende hur stora de är. Jag har hursomhaver plats för kameran + tre andra objektiv + extra grejer och jag har mycket plats över.
Väskan är bra planerad och den har många extra fack dit man kan stoppa sladdar och filter m.m. Den har även ett "inbyggt" allväderskydd, liknar en plastpåse som man drar över väskan när det regnar. Väskan har stativfäste, och man kan även lägga till objektivväskor på sidorna om man nu råkar ha många objektiv :0)
I övrigt är den bekväm och den känns helt enkelt väldigt bra, den var dessutom större än vad jag trodde (ser ganska liten ut på bilderna). Kostade 82€ (typ kring 800 kr?). Köpte den från Cyberphoto.

Jag använder LowePro CompuTrekker plus AW har platts för bärbar dator, ryggsäcken har även inbyggt regnskydd i botten som funkar som stötdämpare när man inte använder det, smidigt! Jag fick modifiera stativfästet på väskan lite så det skulle bli lite smidigare. Annars är jag nöjd med min.
köpte min på cyberphoto.se för 1495:- tror jag det var annars finns LowePro CompuTrekker AW för ca 800:- vet inte riktigt vad som skiljer modellerna.