Foto iFokus

Foto

Etikett: landskap-och-natur-ej-kritik
Läst 540 ggr
Robert
0

Härliga bilder på ekorre

Idag på förmiddagen kunde jag komma riktigt nära inpå en ekorre. Jag tror att avståndet var bara ett par meter mellan oss och jag hade ett 200 mm objektiv på Canon 20D så det blev riktigt härliga närbilder.

Han var väldigt vänlig och stod stilla länge så jag han komponera bilderna, tänka på ljus, och få rätt exponering på alla de bilder jag tog. Helt underbart och desto bättre, hade det varit om jag hade laddat kameran med ett minneskort.

Hälsningar

Robert

Pia
0

Surt…:/ Vem har inte gjort en sådan dundermiss, vid ett fototillfälle som aldrig kommer igen…:(

johan
0

Haha. Vad taskigt! Annars brukar ju problemet vara att man ha fel objektiv på kameran och så ska man försöka byta och då hinner motivet flytta på dig.

Mvh // Johan

bjorsa
0

Attans vilken osis men om du provar igen på samma ställe å med lite nötter så kanske den dyker upp .Att inte kameran varnar på något vis när man inte har minneskort i men såklart de e ju canon :-)i min minolta dimage z5 så kommer de upp inget kort i med röd text när kortet inte är i om man försöker fota .

mvh/bjorsa

Citron
0

Ajdå, synd där Robert. Men av dinna ord fick man ju egna bilder i huvudet, det såg väldigt vackert ut i minna fantasier om din upplevelse med ekorren. :)

Här i Eskilstuna finns ett område som heter Fröslunda. Där bor det två stycken ekorrar som är näst intill tama. Man kan komma dem väldigt nära med hjälp av lite gott i handen. Det kan inte vara lätt för de ekorrarna att leva i en hård stadsmiljö.

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Niklas
0

Robert, vad synd att det inte blev något!

Finns det inte en inställning som gör att man inte kan ta bilder utan kort i kameran? Det går på 350D.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Limpan4all
0

Jodå det finns, men den funktionen är inte påslagen vid inköp utan man måste sätta på den vilket är lätt att glömma.

SaPPe
0

osis där…jag trodde inte rutinerade gjorde sånna misstag…trodde bara det var spån som mig som lyckades med sånt…

Mvh Tobias Sandmark

Robert
0

Tobias, ibland blir det Err i den lokala HD:n.

Hälsningar

Robert