frost bilder, kritik tack!

Den sista bilden tyckte jag bäst om. Jag har svårt fär sluttnade horisonter. Jag skulle vilja ha lite ljus på förgrunden så att inte bakgrunden blir så dominerande som jag tyvärr tycker att de gör.
Alla bilder höll inte samma klass som man bör hålla här på foto i fokus.
Jag är besviken och längtar efter en ickeamatör

Orkar inte kolla igenom alla……

tack, här är man ju snälla också…..
för det är ju trots allt NYBÖRJAR KATEGORIN!!, lite besviken, trodde alla va trevliga här men jag ahde visst fel

Nej blond_terrorist har jag bara sett skriva taskiga inlägg.
Det är inte dina bilder det är fel på utan att du lägger upp lite för många :)
Först och främst
#8 Här på sidan finns ingen klass,här håller vi till som vill umgås med folk som har samma intresse och prata och ha trevligt!
Sen ska jag försöka ge lite kritik
1.En fin bild men jag skulle vilja se dom i lite mer närbild? Allt ser så likadant ut.
2.Fin bild här också men vill se mycket mer av blomman och inte så mycket bakrund,synd att några blad var avkapade.
3.Trista färger och ser ganska platt ut vill se mer av frosten!
4.Samma sak här,vill se mer av själva bladet och frosten och ta med dom blad som skärpan ligger på,skärpan ligger liksom fel :S
5.Samma sak,vill se mer av frosten och blomman!
6.Den här bilden var inte så bra
Katten är så avkapad och bilden har dålig skärpa,Ingen bra bild
7.Vill se Hela äpplet och inte så mycket bakrund!
Hoppas du fått lite hjälp nu och bry dig inte om nån säger nåt taskigt,det finns många fina människor också!
Men lägg upp lite färre bilder nästa gång så får du nog mer kritik!
MVH Josefin

tack, jo jag råkade lägga in lite förmkt bilder :S
Jag gillade första och sista bilden mest. Första bilden var fin och hade bra skärpa och så (enligt mig), men den var inte så spännande. Ändå gillade jag den, bra bild :) Bild 2 lutar lite väl mkt, eller är det bara jag som tycker så? Fin blomma ändå. Bild 3 är ganska fin, inget fel med den. Bild 4 är inte så skarp nere i vänstra hörnet men annars bra bild. En beskärning så att det oskarpa inte finns med kanske vore en idé? Bild 5: jättefin! Fast den känns lite avkapad eller hur man nu ska säga. Bild 6: fin bild, söt katt ;), lite sämre skärpa än på de andra bilderna dock. Bild 7: lite gräs under äpplet hade varit bra, men annars bra bild, fina färger och så.
PS. Jag fotar själv med en 6mpx kamera men har 3mpx inställt, och jag märker ingen skillnad (har 3mpx för att minnet ska räcka längre). Så man kan ta jättebra bilder med en 3.2 megapixels kamera, vilket du nu också har bevisat! ;)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Jag gillade inte de två sista bilderna så mycket. De andra var däremot supersnygga :O
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

tack tack, :D!
Jag tycker du är dutkig för att vara nybörjare!
#8 Varför denna ton?