Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 260 ggr
pyrst
0

November pa stranden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej vi hade precis hostlov har pa malta. Da blev det supervader och vi fick en san har fin dag pa stranden

Robert
0

Ser skönt ut, skulle kanske vilja se det dom tittar på.

Robert

The-Photo
0

Jag ska dit i Jul ;)

bosse
0

Och så här såg det ut på stranden här i Byblos idag. Norge har skänkt 1 miljon USD för att fortsätta sanera råolja sen kriget förra året. Här sanerar man klippor. När vi går på en sandstrand, så har vi garanterat minst 2-4 mm råolja under fotsulan. För att "tvätta" bort oljan så använder man t.ex. sololja eller vilken annan olja som helst, t.ex, olivolja.

bosse
0

Och så här såg denhär stranden ut innan saneringen. Tack Norge!

bosse
0

Och så här såg alla sandstränder ut förra hösten. Nu har oljan sjunkit ner i sanden och bildat små klumpar, som oavbrutet kommer upp till ytan och ser ut som små glänsande svarta stenar. Detta anses vara den största miljökatastrofen i Medelhavet. Hur ond kan människan bli?

berra
0

Det är inte klokt.Det finns inga gränser för hur ond människan kan bli för att komma över makt och rikedom.Det är en bra gest utav Norge och skänka alla dess pengar.Vårt broderland har ej heller någon statsskuld.Heja Norge!

izze
0

Det är väl inget o bråka om, Vi är nog minst lika onda om vi ska snacka om miljöförstoring och ondhet i almänhet.

Som en vis man sa, man ska inte kasta sten i glashus.

pyrst
0

Med tanke pa att jag tillbringat storsta delen av min yrkesverksamma karriar med att arbeta for Greenpeace, bl.a som energihandlaggare och senare som kampanjchef for Greenpeace i Medelhavet inkl Libanon, sa var det ju trevligt att vi fick lite miljodebatt har inne. Och det var ju kul att fa veta att norge, som skapat storsta delen av sin valfard med att pumpa upp olja, tog en pytteliten del av den formogenheten till att rensa upp skiten med.

Men nu ville ju jag ha lite hard feedback pa bilden! Tror jag far starta en ny trad for att fa tillbaks fokuset pa vad traden var avsedd for…

bosse
0

Så du var kanske med när Rainbow Warrior hälsade på i hamnen i Beirut i våras? Jag fick en T-shirt som minne.

pyrst
0

Hej Bosse!
Nej tyvarr - jag slutade for 2 ar sedan nar barn nr 3 var p vag! Men om du traffar Wael Hamdan, sa halsa - en mycket god van till mig!