Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 990 ggr
Norrskenet
0

Ögonkontakt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När man knäpper bilder på barn så kan kan ibland få lyckade bilder när de har en riktig ögonkontakt med varandra. Här tycker jag att det är ett exempel på en sådan bild.

Norrskenet
0

Här en annan bild där han har en ögonkontakt med en person utanför bild

Fotord
0

Har jag lagt upp den här tidigare. Ögonkontakt är det i alla fall… med kameran då.

Robert
0

#0, stark bild, mycket bra jobbat - jag gillar den skarpt.

#2, väldigt bra - det ser ut som om hon tänker "måste jag äta upp allt".

Här är en bild jag tog i onsdags på en pappa med sin son.

Hälsningar

Robert

mihe
0

#2 Underbar bild Fotord :-) Ögonkontakt, humor, busighet, svart-vitt - bilden har allt.

Är det du som tagit bilden?  Är hon din dotter?

Fotord
0

Min bild, min dotter :-)

mihe
0

Grattis till båda Glad

Citron
0

Hej Norrskenet. När du berättar det där om ögonkontakt mellan två barn så började jag fundera och titta igenom minna fotografier. Du har rätt, det är svårt att hitta en bild där två barn tittar i varandras ögon. Vill man ha en sådan bild så är nog det enklaste att smyga sig på och snabbt pressa på avtryckaren.

Det närmaste jag kunde komma en bild där ett barn har ögonkontakt med en annan är denna som jag bifogat. Det är min lilla kusin Mira och hennes mamma. Tyvärr har hon mer kontakt på sin mammas näs-tipp än på ögonen. :)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Norrskenet
0

Man måste nästan alltid knäppa barn på håll om man inte vill att dom skall titta i kameran. Här min son nät han var liten och stirrade blint i kameran

Niklas
0

#7: Jim, jag minns att du någon gång tidigare skrev att du hade en ganska enkel kamera. Har du fortfarande det? I så fall blir jag ännu mer imponerad av dina bilder.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Citron
0

Hej och tack Niklas!

Jodå, jag har fortfarande kvar min lilla enkla trogna Sony DSC-S90. :-)

Nu när jag har jobb så ska jag spara ihop till en system-kamera. Blir dock till att betala några enorma summor först. Lite pengar blir det ju över iaf som jag ska sätta in direkt på ett spar-konto. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

[Luna]
0

underbar bild :) Sååå söt.

Norrskenet
0

#11: …..och numera läser han på universitetet i Uppsala. Det gäller att ta vara på tiden med barnen… den kommer aldrig igen!!!

[Luna]
0

ja hualigen :) De går så fort tills dom är stora.
Min älsta börjar 2:an efter sommaren.

[Luna]
0

Här är mitt bidrag

Madeleine
0

#7 Vilken fin bild du har tagit Jim! Att Mira tittar på sin mammas nästipp blir extra charmigt tycker jag. Du har verkligen lyckats fånga värmen mellan dem i bilden.

Madeleine