Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 755 ggr
Mia-Marie
0

Kritik, tack

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var nyss ute 31 oktober i kylan och fotograferade, det vart lite olika motiv och foton *s* solen sken, fast det är bitande kallt, händerna frös som bara den…

Nu skulle jag vilja ha kritik på denna bild, gillar den själv men den var svår att fota, då den är längst marken och att ligga vid stranden denna kalla men soliga höst dag var inte lätt med en hundvalp som assistent *s* dotra gjorde sitt bästa att hjälpa till men att jag skulle få till den så pass bra ändå är jag glad över *flinar*

Trodde först att det inte ens skulle bli nått! Jag redigerar som vanligt inte mina bilder, kom med kritik och ideer…Tacksam!

Förresten, jag fattar mig inte på kameran, lånad, varför det blir så korniga bilder ibland *hm* någon kanske har tips om inställningarna det är en DSC - H2 Sony

Mia-Marie
0

Testar lägga in en annan bild också…den vart mindre kornig! Men nått ljust genom droppen? är det solen eller…?

Mia-Marie
0

Ops, denna vart lite frän också, sorry om det vart många bilder nu men jag tar tacksamt emot tips, råd och kritik….

AndersV
0

skumma bilder gillar den första bäst.. den andra bilden har lite för mycket ljusblänk i sig hmm 3:e bilden är inte dum den heller  det står mellan 1:a och 3:e  bilden :))  na 1:a är bäst Skrattande

Mandylion
0

Snygga bilder… alla 3 var fina. Jag gillade den gröna fina färgen på bild 2.

Mia-Marie
0

Tack…nått ni kan säga jag borde tänka på?

Skumma, *fniss* det är isen vid vattnet underifrån - på backen och sedan en droppe på ett blad mot solen…

Cezix
0

Mycket snygga bilder måste jag säga (är dock rejäl amatörfotograf :) ), den första bilden gav i mitt tycke en 'wow' känsla för mig. Tycker du har fångat momentet väldigt bra.

2:an är bra den med. Jag gillar hur livliga färgerna blev, men ljusets(gissar jag att det är som blänker så från droppen) blänk på droppen förstör lite.

3:an  gillar jag nästan lika mycket som nr 1. Det är något speciellt och annorlunda med den som i alla fall jag inte sett tidigare. Härligt med is! Äntligen! :D

Carolalover
0

Jag tycker det var väldigt fina bilder. Till skillnad mot de flesta som kommenterat före mig så gillar jag blänket i vattendroppen på tvåan, det ger en mysig känsla över bilden :) Ettan och trean gillade jag också men tvåan var min favorit :)

Mia-Marie
0

Tackar…

neonrosa
0

Som Carolalover sa så gillar även jag blänket i vattendroppen i #1, snyggt ;)

filliponkan
0

underbara bilder, 2&3 bäst. Stör mig lite på att horisonten på 1 är  sned

Mia-Marie
0

Tackar *glad*

Carlton77
0

Lite kass fokus, röriga och trist komponering.
När du fotar så försök testa enl gyllenesnittet el 3 dels teknik.

Mvh Marcus

Mia-Marie
0

Jaha, då kanske du kan vara så snäll och berätta vad det är då?

"enl gyllenesnittet el 3 dels teknik."

Tack

Marija
0

Gillar #1 riktigt mycket. Häftig! Dom två andra tycker jag är lite tråkiga.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Carlton77
0

#13 Det är hur en bild är uppbyggd. Hur man komponerar en bild i 9 delar.
Här är en artikel. Fler finns på Wikipedia, eller prova googla.
http://www.fotosidan.se/cldoc/2703.htm

Hoppas det är till nån hjälp.

mvh Macke

Mia-Marie
0

#15 Tack…

Puma77
0

Gillar #0 på nåt viss men kanske inte själv skulle placerat droppen i centrum. Skulle nog ha beskärt den så den hamnade lite mer åt höger eller vänster vilket nu skulle bli bäst. I övrigt bra bild.

Bra jobbat.

//Pia