Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 4060 ggr
Teufelin
0

Linsfel trasig kamera!! Kostnad???

Min vän tappade min kamera i golvet igår…

Står att det är linsfel och det skrammlar och syns att det är nått som är löst i linsen…

Vet ej om jag har garantin kvar men den bör väl inte gälla endå.

Nån sa till mig att det var dyrare att laga den än att köpa en ny…nån som vet vad det kostar ungefär??

Tacksam för svar!

Viktoria-
0

Det hände nästan samma sak med mig. Eller inte riktigt. Jag råkade få sand i den och linsen/objektivett blev konstiga och det skramlade och rasslade och låg lösa grejjor och när man satte på kameran sa den "objektivfel, stäng av kameran"
(På en kompaktkamera alltså)

Även fast det helt var mitt fel och självrisk så gick jag till affären jag köpte den på, för att jag hade inte haft den i 1 år, så min garanti hade inte gått ut. De tittade på den och fattade antagligen inte att det var mitt fel, så jag lämnade in den och så bytte dom ut objektivet på två veckor. - Helt kostadsfritt

Så om du har garanti kvar (alla har ju 1 år), gå till affären och lämna in den. Och om de inte sklle ha lagat min gratis, så skulle jag ha fått betala ungefär 500 - 1700 kronor.

/MVH Viktoria

jaffar
0

Om inte garantin fungerar kolla hemförsäkringen, visserligen har du en självrisk där men det kanske hjälper lite. Om det var din vän som tappade kameran så kanske han/hon har en "drulleförsäkring" som kan användas. Du bör nog kolla hela kameran.

janne

Ladysoul
0

Aj.. Mina vänner får inte pilla på min kamera om de inte kan hålla i den ;) Hoppas det fixar sig!

Vad är det för kamera föresten? Är det en pocketkamera för 1500 så är det billigare att köpa en ny.. Är det en systemkamera så kan det vara billigare att laga objektivet än att köpa ett nytt..

Gissar på 3000 för lagningen..

Olysios
0

#3 hur vet du att de inte kommer tappa den då ;)

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

izze
0

prova med rem till kameran och ha runt halsen ? ^^

Mia-Marie
0

Hemförsäkringen - drulleförsäkran - allrisk eller vad det heter!

Ladysoul
0

#4 Där blev det komplicerat.. Hmm… :P

Jag hoppas din vän står för kostnaderna..