Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 658 ggr
[Linsenhejhej]
0

Gräsandbild. Kritik?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har tagit en bild på en gräsand för en stund sen, vad är bra och vad är dåligt, kritik önskas.

Olysios
0

väldigt kornig.. näbben ser grön ut :S
Och så borde du gå ner i andens nivå .. det känns så fel att se den uppifrån..

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

Flaxii
0

Gillar inte bilden. Väldigt kornig, gå ner på andens nivå, färgerna ser konstiga ut…Har du redigerat den?

MB300E
0

vad är det lila på huvudet?

kanske skulle haft ett polarisationsfilter?

Umbeh
0

Säger som de andra: du borde ha gått ner på andens nivå.
Fjäderdräkten såg lite lustig ut, en ung hane?

[Linsenhejhej]
0

Tack, men det gick inte att gå ned i andens nivå. Och jag har bara beskärt den, den har dom färgerna. Men ska skärpa mig till nästa gång ^^

Loove
0

Jag tycker att du är duktig för din ålder Lisen …kämpa på!!

[Linsenhejhej]
0

Hehe, tack ^^ Snällt sagt :) (fast jag heter inte Lisen) ;) Mitt namn är Lina :)

Essgarde
0

det är synd att du beskurit den så mkt, då den blir väldigt pixlig och brusig. det hade vart, som dom andra säger, bättre om du gick ner i andens nivå, men ja tycker ändå att du har placerat den ganska fint i bilden. lite minder luft ovanför och lite mer under så är det bra. kämpa på, det tar sig ^^

[Linsenhejhej]
0

Okej, jag ska kämpa på!

[Linsenhejhej]
0

Men det är lite svårt  :( Den har en datumstämpel, som jag beskärde bort. Så det går inte att göra mera luft under den…

Carlton77
0

#10. Gå in i kameran och stäng av datumstämpeln.

Mvh Marcus

[Linsenhejhej]
0

Jag har gjort det, men det är ju bara de nya bilderna som inte har dtatum då…

Loove
0

Ah..Förlåt… jag börjar  nog bli gammal ;)

Mandylion
0

håller med en person (kommer inte ihåg vem) i en annan tråd att åldern inte spelar någon roll.

Carlton77
0

#14 Åldern spelar absolut ingen roll men om man tittar till kvantiteten bilder som blir bra så har det "kanske inte med ålder att göra" men i alla fall mer erfarenhet. Det kommer ju med åldern. Beroende på hur vetgirig man är och hur rika föräldrar man har så utvecklas man eller "ens utrustning" fortare. Så till alla unga fotografer så vill jag bara säga. Läs, testa och försök. Man lär sig alltid något.

Mvh Marcus

[Linsenhejhej]
0

:)

The-Photo
0

Tråkiga färger,bilden är kornig anden är mitt i det blir då tråkigt när det inte finns nåt annat i bakrunden,Tyvärr inget som faller mig i smaken…

filliponkan
0

ganska fin, helt ok för din ålder

[Linsenhejhej]
0

Tack alla som gav kritik.