Foto iFokus

Foto

Etikett: makro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 622 ggr
Robert
0

Ölburk tagen med en blixt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var några märken på burken så dom är bortretuscherade, men för övrigt kommer bilden direkt från kameran…tagen med en blixt.

Robert

Bullan
0

hur långt ifrån hade du blixten? var det en liten kamerablixt du använde?

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

steg
0

Skrattande

Från brudar till burkar - här med en bakgrundsfärg som onekligen ger en påtaglig upplevelse av öl. Menar du att vi alla kan bli så här duktiga fotografer om vi läser din blixtkurs? Tror jag hugger på när du rear ut de sista restplatserna.

Robert
0

#1, jag tog bilden och den här bilden med EN Canon Speedlite 580EX. Den här kanske blev bättre från en högre vinkel.

Hälsningar

Robert

Olysios
0

Vad häftigt att man kan ta så bra bilder med hjälp av bara en blixt. Men jag undrar för jag håller på att spara ihop till en blixt till kameran, och jag undrar då om det är jättestor skillnad mellan Canon Speedlite 430EX och Canon Speedlite 580EX, eller om det är värt att spara ihop till en 580EX ist.

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

pellepiano
0

Jättefina reflexer i burkarna Robert. Tjusigt värre.

#4 Finns ju billiga alternativ som Nissin från Photax ( 995:- ) som dessutom har slavfunktion vilket är väldigt bra.

Olysios
0

#5 okey ska kolla :)

www.tmfoto.se

bildochfoto
0

Det går att göra mycket med en begagnad blixt och litet tillbehör,,,det är allt man behöver för att få ut massor av Roberts blixtkurs…

Robert
0

#7, jepp tack för din kommentar Bengt. Många tror att det krävs ett visst speciellt ljus för att fixa något.

Skål med vin…. , där jag borde ha fixat till med toppen bättre.

Hälsningar

Robert

bild
0

Bra Robert och Bengt - ni är verkligen två suveräna parhästar som hjälper varandra med marknadsföringen. Samma mantra om och om igen kanske hjälper er att hitta ytterligare deltagare till blixtkursen, som just nu verkar vara lite svår att fylla till sista plats.

Lycka till med försäljningen av kurser och fototillbehör!

Glad

iboat
0

Hmm, har inte tänkt på det tidigare, men detta är ju faktiskt bara reklam!

Riktigt lågt att ragga kunder här… skäms!

Niklas
0

#4: Speedlite 580EX kan bland annat styra andra Canonblixtar samt är något ljusstarkare än 430EX.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Olysios
0

#11 så du tycker att jag ska satsa på 580 ist ..? vilken skulle du välja .. nu är ju du duktigare än mig men iaf .. :)

www.tmfoto.se

Niklas
0

Jag har två stycken 430EX och en lös sändare för att styra dem när de inte sitter på kameran. Om jag bara skulle köpa en blixt skulle jag nog välja 430EX.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Robert
0

#11, om du har begränsad budget så skulle jag satsa på en begagnad blxit. Tänk på att du sällan får rikitgt bra blixtbilder utan olika tillbehör som paraply, paneler eller mindre diffusers.

430EX är en bra början om du vill att TTL ska fungera. Det finns också andra fabrikat som fungerar tillsammans med Canon så att TTL ska fungera.

Hälsningar

Robert

Lizzan
0

Ser fint ut :)