Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 583 ggr
pralin
0

Nikon Coolpix S1

Min tanke när jag köpte digitalkamera var att den skulle vara liten och behändig, så jag alltid var redo för att fota :) Men hur långt kommer jag med min lilla och enkla Nikon Coolpix S1?

/Amanda

Citron
0

Läste lite snabbt om den kameran och jag tror den kommer fungera utmärkt som nybörjar-kamera eller fick-kamera.

Hittade lite om vad andra användare utav den här kameran har tyckt och sagt. 

Negativa betyg:

"This camera is glass. It fell off a table and onto the floor (carpeted) and the camera lens stopped working. Blank images. The pictures taken before were alright, the auto focus is really bad. The colors are ok, but can be better. Alot of spots and ghosting occurs. My canon was dropped from a moving car and is still operating fine with minimal bodily damage. The s1 has a dent from a carpeted floor! Going to see if I can get it repaired.. if ur prone to dropping ur hand helds, dont get this camera."

Positiva betyg:

"S1 produce a great picture if you know what scene to use. If you are a bit lazy, Auto shot is enough to produce satisfactory images. If you want to take pictures in a room with light, use white balance fluorescent as it will remove some noise under Auto shot. Outdoor, it produce excellent images under fine weather. The movie shot is excellent for outdoor and well-lit rooms. Compared to other digital camera like Exilim and Sony Cybershot, I think Coolpix has sharper images."

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

johan
0

Jag har en Nikon S1 och är på det stora hela nöjd! Tyvärr kan den vara lite svår att hålla still då den är så liten. Objektivet är inte speciellt ljuskänsligt och det blir lätt rörelseoskärpa.

De inbyggda programmen är bra och fungerar i de flesta situationer.

Hade jag köpt en liten kompaktkamera idag hade det nog blivit en annan, t ex Sonys lilla motsvarighet.

Mvh // Johan