Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 542 ggr
C-assandra
0

HJÄLP! Samsung GX-10?

Jag är i stort behov utav ett kamerabyte. Jag har en digital kompaktkamera idag och vill utveckla mig mer och köpa en systemkamera.
Igentligen har jag mycket imot samsungs kameror, men eftersom att denna kameran har bättre betyg än nikon d80 och canon EOS 400d som båda är dyrare, så undrar jag om någon erfaren vet om det är ett bra köp?

divansson
0

hehe, jag vet inget om jusst Samsung GX-10.. jag har en Samsung GX-1L iaf.. såå stor skillnad kan det vel inte vara iaf..

Nog tror jag att den är värd pengarna, klart!

bildochfoto
0

GX-10 är ungefär samma kamera som Pentax K10D

[mingdie]
0

Det är en bra kamera. Eftersom den har samma fattning som Pentax så kan du använda alla nya och gamla Pentax objektiv.

Eddie

jaffar
0

Att gå från en kompaktkamera direkt till en semiprovariant är tufft. Hitta en lite enklare systemkamera så hinner du fotografera mer än läsa manualen. Jag har en Pentax K10D och den tar tid att lära sig även för en som plåtat i över 50år.

Titta på Pentax K100d eller K100D super. Du får en komplett systemkamera med skakreduktion och alla manuella lägen.

janne

jaffar
0

Kort tillägg

Gå in på www.pentax.se så kan du ladda ner bruksanvisningar på de kameror du kan vara intresserad av, det är intressant att läsa innan du köper kameran.

janne

[mingdie]
0

#5 Bra idee. Samsung har också en modell som är lika med K100D.

Eddie

MB300E
0

Jag har köpt en GX-10 och det ligger lite i vad dom säger, den kan vara lite svår att lära sig men fins intresse och du tycker om att exprimentera så ska det nog gå.

jag har tagit massor av bilder bara för att exprimentera med olika funktioner och grejer och nu börjar jag hitta runt i menyer och funktioner så jag kan använda den på ett vättigt sätt.

C-assandra
0

Tack för alla komentarer, det slutade med att jag köpte en Canon eos 400d ;) Förstår inte särskilt mycket just nu, men man lär sig inte över en dag ^^