Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1681 ggr
Idril
0

VIKTIGT

VARNA ALLA DU KÄNNER
Om du får ett mail från Powerpoint presentation 'Welcome to the
matrix> pps..' så ska du ABSOLUT INTE öppna det! Det visas en bild i
ca 10 sek. och sen kommer en text'Youre hard drive is over' och sen
är allt för sent; alla adresser, allt sparat har suddats ut. Det är
ett helt nytt virus som är programmerat av en franskpirat som kallar
sig Nwin2. KOPIERA DETTA TILL ERA KOMPISAR! DET ÄR ENORMT VIKTIGT!!
Sänd detta till ALLA dina kontakter!

Vänliga Hälsningar
Moniqa Sahlgren
TeliaSonera Sverige AB
Nätdisponering /Oder & Leverans
Broadband Services
Stockholm Farsta
Tel: 08-50453133
moniqa.sahlgren@teliasonera.com

Isak
0

Efter att ha läst på datorn iFokus så är det inget virus. Läs tråden här

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

[PeterWem]
0

Litet väl efter i tiden va? Fyra år gammalt.

Och läs näst sista meningen: "Please ignore any messages regarding this hoax and do not pass on messages"

iboat
0

Skaffa en Mac…

Virusfritt och snabbt!

Idril
0

OK??

[PeterWem]
0

#3 Få virus men keyloggers finns till den bland annat. Denna trojan dök visst upp nu någongång. Sedan är det inte mac i sig som är "virusfritt". Det är OSX. Och det har jag på min Pc med.

Så här står det om trojanen:

"When Mac users try to view some videos, the site feeds them a page that says QuickTime is unable to play the file unless a special codec is installed first. If the user proceeds, a form of DNSChanger is installed that hijacks some web requests sent to eBay, PayPal and some banking websites,"

iboat
0

Jag har använt Mac OS7, Mac OS8, Mac OS9 och OSX sedan början av 1991. Under alla dessa år har jag bara haft ett enda virus och det kom 1999.

Har aldrig haft ett virusskydd.

[PeterWem]
0

Jag fick in Zlob Trojan i mitt Xp februari 2004. Men då var jag ute på djupt vatten.

Är Pc virusfritt då eftersom jag "bara" fått ett angrepp?

Allt är frågan om utbud och efterfrågan. Allt eftersom fler väljer OSX kommer fler försöka skapa elakartad kod till det.

Vilket operativsystem skulle du själv attackera om du var ute efter att lura så många som mojligt på pengar?

Nu när Mac och Pc är så pass lika kommer fler och fler installera OSX på sina Pc, bland annat jag.

Krissefoto
0

#6 Hur kan du säga att du aldrig haft virus om du aldrig använt ett virus program? vad har du då haft som talat om för dig att du fått virus? 90% av alla virus märker man inte ens att man har.

fotokrafs
0

hehe.. man får ha lite vett också, har aldrig fått något virus (iaf inget jag märkt). Nu har jag linux, känns än säkrare men det klart jag kan smitta er,  jag bara inte märker av något själv.

Detta ser ut som ett ondsint kedjemail, som alla dessa andra.. då man vill belasta nätet med skit. Man skall absolut inte skicka vidare till alla sina kontakter, för om alla gjorde det så.. haha.

Idril
0

#9 okej??

KickanW
0

#8: Mit ständigt återkommande påpekande. ANTIvirusprogram heter det. Något virusprogram tror jag ingen vill ha på sin dator.

Krissefoto
0

#11 ok ska vi anmärka ord så stavas det "mitt" ;) Du har helt rätt men det har nog blivit en förkortning, men dom flesta förstår nog vad man menar med virusprogram

KickanW
0

#12: Attans, man ska alltid lyckas med något stavfel/slarvfel när man leker språkpolis ^^

iboat
0

Om man ska tro teknikerna på Apple så är OSX ett säkrare system än Windows. Det är inte bara låga andelen OSX användare som gör att de illasinnade väljer att inte skriva virus till mac. Det fanns ju faktiskt fler virus för mac innan man gick över till en unix plattform.

Visst, Apple rekommenderar att man ska ha ett skydd eftersom man kan få ett PC-virus via mail som man kan råka vidarebefordra till en PC användare.

Ok, jag skrev fel. antivirus heter det ju, men det beror på att jag inte är så van vid virus-terminologi :)

iboat
0

Om det skulle dyka upp ett virus som sprider sig skulle det bli förstasidesstoff i exempelvis MacWorld och alla andra Macforum. Men, som sagt hittils inga virus. Brandvägg måste man naturligtvis ha. Att ta sig in i en öppen mac är precis lika lätt som i en PC 

Windows blir mer och mer likt MacOSX, hoppas också det blir så när det gäller virus och annat skit.