Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 327 ggr
Robert
0

Från bröllopet i onsdags

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är några bilder från bröllopet från i onsdags i veckan.

Robert
0

Brudparet

Robert
0

…och tärnorna till paret.

Hälsningar

Robert

Robert
0

Här är en bild från festplatsen, tyvärr fick jag en skugga bakom tjejen.

Robert

MelvinClark
0

Tre mycket fina bilder. Närkontakten med tärnorna var absolut toppen. Svårt att fånga alla så bra i samma ögonblick

När det gäller skuggan kan man med trollspöt och klonstämpeln i PS ta bort skuggan på några sekunder. Sedan skulle jag beskära bilden helt annorlunda, men det är efter tycke och smak.

Melvin

Fotord
0

Ser bra ut Robert!

Vilket bröllop är det nu i ordningen? 3?

Vi har det första som jag inte kommer ihåg på rak arm
Det andra med den "arga" ryskortodoxa prästen och nu
detta med det unga paret och tärnorna… mmmm :)

Hur mycket får du? Går det ihop ekonomiskt eller kör du som jag gör. Alla utgifter från min frus och mitt gemensamma lönekonto och alla inkomster till mitt "köpa nytt objektiv"-konto

:-D

Robert
0

Tack Tord, det är bilder från USA. Det blev ett stort hål i plånboken av det här bröllopet. Jag är än så länge gratis då jag vill bygga upp en portfölj. Jag vill skapa riktigt bra bilder och jag vill ge en bra produkt till paret, så jag har ännu ingen lust att ta betalt för det jag gör.

Jo, 3 e var det.

Tack!

Robert

broderbluff
0

Oj oj Robert, verkligen toppen bilder, använde du ditt 50mm f1.4 till de här bilderna?

//Patrik

Tom
0

Du är en fantastisk fotograf Robert!

Tom

johan
0

Verkligen snyggt! Håller med om att bilderna med tärnorna är en höjdare. Gillade även närvaron i dansbilden, men som du säger är det lite synd med skuggan.

Mvh // Johan

Mangafreak
0

Underbara bilder Robert!!

Önskar jag kunde ta med dig till Sandviken när min bror passar på att döpa sin son och samtidigt gifta sig…

Robert
0

Tack alla!

Patrik, jag använde 50 mm mest på 5D och 70-200 på 20D. 20D är ger ett arbetsområde på 112-320 mm medan 5D är en fullformatskamera.

Här är en bild tagen i kyrkan.

Hälsningar

Robert

broderbluff
0

#11 Okej =)

Robert
0

Tärnorna var verkligen vackra, här är en till på dom. Jag tror att det glänser så bara för att dom har något riktigt vackert framför sig ;)

Robert

Robert
0

#10, allt är möjligt här i världen. Jag kunde ta mig till Chicago c:a 20 timmars resa för att ta de här bilderna som ligger i den här tråden.

Hälsningar

Robert

Madde
0

Måste verkligen säga att det är riktigt vackra bilder du har tagit. Kul och se. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Citron
0

Hej Robert!

Bild #1 var helt klart suverän. En häftig och fiffig vinkel du använt dig utav som gör att bilden blir mycket intressant och man blir bara mer och mer nyfiken ju mer man tittar på den.

Bild #13 på tärnorna var också en bild jag fastnade för. Flickan i mitten ser riktigt ut som en ängel. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Robert
0

Tack Madde och Jim. Jag sitter för tillfället och analyserar mina bilder från ett tidigare bröllop och ser vad som fungerar och inte. Via min analys kommer jag fram till vad som passar mig och inte.

Hälsningar

Robert