Hur det gick till ...
Jag har fått en bild publicerad i Aftonbladet, Expressen, smejournalen och på flera tusen flygblad från Birka. Konstig nog så känner jag mig inte det minsta mer speciel för det. Det stod nämligen inte någonting överhuvudtaget om att jag har fotograferat eller ens medverkat med det jobbet.
Så här gick det till för att mitt fotografi skulle hamna i tidningarna:
Min mamma är en mycket känd inom spådoms-kretsarna och hon har tillsammans med två andra stora världs-kändisar, blivit inbjuden till Birka Cruiuses för att hålla i seanser och privat-sittningar. Meningen var att min mamma skulle åka till en fotograf i Stockholm för att fotografera sig. Men det passade tyvär inte med hennes tidschema. Så hon bad mig fotografera istället. Det var svårt att fotografera henne eftersom hon helst vill visa sig mer präktig och fin medans jag ville ha ett avslappnat fotografi där hon ler och ser allmänt glad ut. Lyckades till slut iaf få till ett fint foto och skickade upp det till företaget som skulle redigera och skriva ut bilden för tryck.
Jag har bifogat den färdig-redigerade bilden. Fotografiet i mitten är det jag har tagit, de andra har den stora fotografen i Stockholm plåtat och sedan har ett annat företag redigerat dem och satt ihop bilderna till en och samma.
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Grattis Jim. Som jag förstår så var din bild med i en annons. Din kära mor var inte mitt i mellan dessa två herrarna i bilden? Jag tror att inte fotografers namnges i annonser, jag har inte sett det iaf.
Hälsningar
Robert

Tack Robert! Min bild blev ihoppsatt med två andra fotografier som någon annan tagit.
Jag hade hemskt gärna sett mitt namn någonstans, men förstår också att det inte vanligtvis syns i reklam vem som fotograferat. Men glad blev jag ju iaf. Nu har jag ju någonting att skriva som referens på min nya hemsida. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson