Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 1139 ggr
bjorsa
0

Blommor å bin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni kan väl det där om blommor å bin Flört

Men här kommer de lite bilder om de hela .

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Här en till bild och jag körde supermakro med  1/1000 och blixt

mvh/bjorsa

bjorsa
0

En till

bjorsa
0

Åsså den sista blommoråbinbilden

bjorsa
0

Och givetvis fanns de nån som smög i buskarna å de var den nyfikne korren som tittade på :-)

mvh/bjorsa

Norrskenet
0

Vilka fantastiska bilder. Jag som är biodlare har inte till närmelsevis lika tjusiga!!!

Pia
0

Så fint med ekorren! Och bina också förstås:)

joaakimm
0

Hej, gillar verkligen bilderna. Särskilt #1 och #4. Gillar hur ekorren verkligen tittar rakt in i kameran.

bjorsa
0

#5 Tack,

Dom är som galningar nu i träden å tur är väl de för de skall ju bli kallare jamenar så att de inte blir som förra året allt slog ut å sen blev de kallt så att blev dålig pollenering ,har du många kupor ?

Här ett bi på anabola :-)

mvh/bjorsa

broderbluff
0

#8 ojoj, snygg makrobild bjorsa

bjorsa
0

Tack broderbluff,

Dom är kul nu men attans pigga så de blir att ta mängder med bilder för att få till några för man kan ju inte bara säga åt dom att stå still dom lyssnar ju inte :-)

mvh/bjorsa

Robert
0

Bjorsa, du börjar bli en hejare på makorbilder. Skärpan sitter som den ska på de flesta bilderna. Bra jobbat.

Hälsningar

Robert

berra
0

Jag blir lite avundsjuk på dina makrobilder.Mycket bra jobbat Bjorsa!!

bjorsa
0

#11,12,

Tack men snart så sitter skärpan fel igen :-)tror att blixten hjälpte till idag körde först utan å då blev de inga bra bilder alls trots att jag tog många men sen med blixt å 1/1000  då hängde kameran med värre var de för mig ståendes på en stol med huvudet uppe bland körsbärsblommorna å tokiga bin :-)

#12 fina krokusar

mvh/bjorsa

Robert
0

berra, inte så tokigt alls.

Robert

pralin
0

Hejhej!

Köpte mig en liten kamera i början av det håret. Alla mina sommarjobbspengar rök Gråter

Men då ska jag väll ta och bidra med en bild som jag själv blev väldigt nöjd över :D

Några tips på hur jag kunde gjort bilden bättre?

mihe
0

Härliga bilder bjorsa! Jag gillar oxå macro och ska försöka fotografera lite insekter i sommar.

Robert
0

#15, fint jobbat, härliga färger. Skärpan sitter inte riktigt helt klockrent.

Med en digi-kamera kan man knäppa bilder tills man får det man vill ha. Jag skulle fortsätta och knäppa på biet tills jag har den riktad mot kameran. Synd att du inte fick med alla kronbladen, jag skulle beskurit bilden tätt intill alla bladen.

Hälsningar

Robert

pralin
0

tack :)

bjorsa
0

Tack Mihe,

Den är ju kul z5 att just fota smått fast man måste ju hela tiden leta ljus åt den de e de som är lite negativt fast såklart de finns ju blixt å reflektorer .

#15 Hummlan satt väldigt bra där på påskliljan fint fotografi

mvh/bjorsa