Blommor å bin

Vilka fantastiska bilder. Jag som är biodlare har inte till närmelsevis lika tjusiga!!!

Så fint med ekorren! Och bina också förstås:)
Hej, gillar verkligen bilderna. Särskilt #1 och #4. Gillar hur ekorren verkligen tittar rakt in i kameran.

#8 ojoj, snygg makrobild bjorsa

Tack broderbluff,
Dom är kul nu men attans pigga så de blir att ta mängder med bilder för att få till några för man kan ju inte bara säga åt dom att stå still dom lyssnar ju inte :-)
mvh/bjorsa

Bjorsa, du börjar bli en hejare på makorbilder. Skärpan sitter som den ska på de flesta bilderna. Bra jobbat.
Hälsningar
Robert

#11,12,
Tack men snart så sitter skärpan fel igen :-)tror att blixten hjälpte till idag körde först utan å då blev de inga bra bilder alls trots att jag tog många men sen med blixt å 1/1000 då hängde kameran med värre var de för mig ståendes på en stol med huvudet uppe bland körsbärsblommorna å tokiga bin :-)
#12 fina krokusar
mvh/bjorsa

berra, inte så tokigt alls.
Robert

Härliga bilder bjorsa! Jag gillar oxå macro och ska försöka fotografera lite insekter i sommar.

#15, fint jobbat, härliga färger. Skärpan sitter inte riktigt helt klockrent.
Med en digi-kamera kan man knäppa bilder tills man får det man vill ha. Jag skulle fortsätta och knäppa på biet tills jag har den riktad mot kameran. Synd att du inte fick med alla kronbladen, jag skulle beskurit bilden tätt intill alla bladen.
Hälsningar
Robert

tack :)

Tack Mihe,
Den är ju kul z5 att just fota smått fast man måste ju hela tiden leta ljus åt den de e de som är lite negativt fast såklart de finns ju blixt å reflektorer .
#15 Hummlan satt väldigt bra där på påskliljan fint fotografi
mvh/bjorsa