Dagens utflykt med 20D - 10-22 mm zoom
Här kommer dagens tips till dig om du vill förbättra dig inom fotografering. Tänk på något inom fotografering som du känner dig obekväm med. Använder du ofta en viss typ utav objektiv, skifta då till något du normalt inte använder. Säg att du alltid tar porträtt med 85-135 objektiv, prova istället med en vidvinkel. Fotograferar du alltid i JPEG, skifta då till RAW.
Jag stack iväg ut idag med min Canon EOS 20D och ett 10-22 mm zoom objektiv och valde att fotografera i JPEG. Det första jag gjorde när jag började med att fotografera var att ställa in vitbalansen med hjälp utav ett gråkort.
Därefter fotograferade jag med min vidvinkel. Försökte undvika förvrängning så mycket det gick, provade med utfyllnadsblixt, panorera, lekte med tid och bländare.
Nästa gång du drar ut, kliv ur din komfortabla zon för att pressa in dig i något du känner har varit obehagligt för dig. Tycker du det är jobbigt att fotografera främmande människor på gatan, prova det.
Här är resultatet:
Hälsningar
Robert Hammar

Och du är som vanligt alltid välkommen att kommentera mina bilder. Det är alltid lika kul och veta vad du tycker, ris eller ros, båda är lika välkommet. Lär mig mest utav att få analyserat ris :)
Robert

Alltid kul att se dina fotografier Robert