Foto iFokus

Foto

Etikett: adobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 1329 ggr
Gummiankan
0

Vart kan jag få tag på det?

Hej! jag är jätte sugen på att skaffa eget photoshop… men nu e frågan, vart kan jag få tag på detta? och vad kostar Adobe photoshop?

[kobbeuffe]
0

Finns att köpa nästan var som helst på nätet. Du kan tex köpa den direkt från Adobe

Gummiankan
0

Om man är nybörjare är det bättre att köpa elements då? jag är nämligen inte jätte intresserad men bill gärna ha något bättre än dåliga paint… vad är skillnaderna mellan elements och den fulla versionen för 10.000?

[kobbeuffe]
0

Du kan ju annars annonsera efter cs2 i stället om nån skulle vilja sälja "begegnat" Jag använder själv den och är helt nöjd.

Elements vet jag egentligen inget om men det finns säkert nån som kan berätta skillnaden för dig.

jojjehanna
0

#3 kan man köpa begagnat? Hur blir det med licenser etc?

Martin
0

Man kommer långt med Elements. Det som inte finns är några av de mer avancerade sakerna i PS. Jag har fram till för ett par månader sedan använt Elements och har gått upp till CS 2 bara för att jag går en kurs för att lära mig hantera den och där räckte inte Elements. Skillnaderna kan jag egentligen inte redogöra för, men inne på bildredigering.ifokus.se kan de säkert hjälpa dig med de bitarna.

mvh /Martin

mvh Martin

bildochfoto
0

Elements saknar bl annat riktiga kurvor till exempel som är ett vitalt verktyg. Fördelarna med Elements är att det är enklare att lära sig att använda. Du kan läsa om Elements hos bildbehandla.se

Själv använder jag mig av Gimp som jag tycker är mer avancerat än Elements och kostar inget att använda.

Det går också att få tag i Photoshop billigare om man är student.

PAHultin
0

Jag tror att det finns piratkopior att få tag på. Annars är ju gimp gratis, lite jobbigare fönsterhantering men annars ett bra bildredigeringsprogram.

aliciia
0

hur mycke kostar photoshop ?

PAHultin
0

10075:- för cs3:an dyrt dyrt dyrt.. du kan ju få en massa leksaker till kameran för de pengarna. Gimp är gratis det är bra.

pellepiano
0

Elements kommer man långt med. Sen finns oxå en svensk sajt som är helt tillägnad Elements.

http://www.bildbehandla.se/om/omelements.php

[Fibbe]
0

Studenter köper "photoshop cs3 Extended" för 1300:-

[Fibbe]
0