Koltrast, höstfärger
Vad tycker ni om den här bilden?
Experimenterar med mitt nya objektiv och är hittills jättenöjd! Den här bilden tog jag i eftermiddags, det var halvmörkt och mulet ute.
Nikon D50, Nikon 80-200/2,8
1/500, ISO 400, F2,8
Något höjda kontraster plus beskuren, annars oredigerad.
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Fina färger i bakgrunden, kanske lite mycket grenar, men dom sätter sig ju inte där man vill alltid…
Bra skärpa och snyggt med litet skärpedjup. Tror nog du blir nöjd med optiken.
Johan
Fin!

Jätte fin, men jag stör mig lite på att grenarna den sitter på är så pass oskarpa… men det e bara vad jag tycker. Annars var den JÄTTe- fin :D

Mycket fin bild :) Gillar verkligen löven i bakgrundens röda färg. Det som kanske var mindre bra var att grenarna fågeln satt på blev en aning suddiga.
jag tycker den var fin och så, lite mycket grenar bara. Men är det verkligen en koltrast, har för mig att dom hade svart fjäderdräkt med orangefärgad näbb, kanske hanen ? :)
Mvh Therese
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se
#5 Det är en hona :) Därav den bruna fjäderdräkten.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#6 okey då vet ja :)
www.tmfoto.se

Fast jag tycker nog att det ser ut som en björktrast jag. De koltrasthonor vi har här hemma är inte svarta som hanarna, eller med den klargula näbbben, men de är inte fläckiga på bröstet som en björktrast!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Liksom #8 tycker jag nog att det är mer likt björktrast än koltrast, just på grund av det fläckiga bröstet. Har lyckats förlägga min guide just nu så kan inte säkert verifiera det men återkommer när/om jag hittar den :o)
Om bilden tycker jag mycket, tjusig bakgrund men lite synd på grenarna som sagt.
mvh Martin
Nog är det en koltrast allt, vuxen hona.
#10 japp dom kan ju också ha fläckigt bröst.. kollade på google.. 
www.tmfoto.se