Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1619 ggr
Citron
0

Fototävling.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vann min andra foto-tävling förra veckan. :)
Det var barnsidan.se som annonserade om en pågående foto-tävling som jag genast medverkade i eftersom jag älskar barn-fotografier.

Ämnet i tävlingen var "Igår - Idag". Jag ställde upp med ett fotografi på min kusin Mira på besök hos sin fars grav. Han dog när hon var bara några dagar gammal. Titeln på fotografiet blev "Igår dog han, idag lever jag".

Tävlings-Juryns motiveringen till min bild löd; "Med svärta, djup och känslighet fångar denna bild det oundgängliga och smärtsamma med att leva"

Och det var precis vad jag ville ha ut av min bild. Mycket vackert skrivet och jag fick mig nästan en tår i ögat när jag läste det. :)

Brukar du medverka i foto-tävlingar och kanske vunnit någon?

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Anne
0

Grattis! Vilken jättefin bild! :)

För några år sen vann jag en fototävling som Agria Djurförsäkringar ordnade, med den här bilden på lilla söta Cuatro.

Citron
0

Tack Anne. Vet inte när du vann tävlingen, så jag kanske är lite sen att säga grattis nu? :) Men jag kan ju iaf säga att jag är stolt över dig och att fotografiet var mysigt fint. :)

Agria Djurförsäkringar är min lilla vovve också medlem i. :)

Jag vet att när min hund var liten så stoppade han ofta in hela sitt huvud i minna skor och började slicka och ha sig. Det slutade med att minna skor luktade en blandning av stark fot-svett och blöt hund! Tur att mamma är snäll och köpte mig ett par nya. :)

Många kramar
- Jim Johansson

Robert
0

Grattis till er båda! Belöningar för det man gör måste kännas att man är på rätt väg och väldigt uppmuntrande.

Och, välkommen tillbaka Citron! Hoppas att ditt intresse för fotografering står sig och kan hålla dig borta från storstadens mörka gator :). Ta nu hand om dig!

Hälsningar

Robert

Citron
0

Hej och tack Robert. Har verkligen saknat dig! :)

Priset jag fick av min första fototävling var en nyckelring med texten "Allsång på skansen". Inte så mycket att hurra för. Men överlycklig blev väl jag för det! Jag hade ju vunnit mer än bara en nyckelring. Jag hadde vunnit äran att få min bild publicerad på SVT's hemsida. Jag hade vunnit högre självförtroende och min bild var omtyckt av juryn som valde ut den! Det var en riktigt lyckad vinst enligt mig. :D

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Robert
0

Jim, du gör rätt och värderar utnämningen högre än priset!

Hälsningar

Robert

mihe
0

Grattis Citron!

Grattis Anne!

Vilka talanger vi har här på foto.iFokus Skrattande

Anne
0

I mitt fall var det ett par år sen :) Cuatro är från vår första kull, som föddes på juldagen 2001. Han är väl fyra-fem veckor på bilden, tror jag. Och tack alla!

Niklas
0

#0: Grattis Jim! Vad roligt. Du har nog hittat en bra nisch med dina barnfotografier. Du gör det på ditt eget sätt och det liknar mer utmanande modefotografering än traditionell barnfotografering. Du borde kunna försörja dig på det.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Madde
0

Jag har ställt upp i en tävling. Det gick ut på att man skulle göra ett bildspel.

Mitt handlade om våren och jag gjorde ett bildspel på ca 4min med musik och hela kittet.

1:a priset var en resa till Hollywood.
2:a priset var en digital kamera.
Och så var det lite mer priser.

Någon månad efter mitt deltagande fick jag ett mail om att jag hade vunnit en digitalkamera. Gissa om jag blev glad.

Tyvärr så vet jag inte hur man ens gör för att ev lägga upp ett bildspel. Går säkert inte. Hade gärna delat med mig av det annars.

Tycker det är svårt att hitta tävlingar.

Jo sen får jag inte glömma att jag vann en fototävling inne på iller.ifokus. Det var vintertema. Här kommer det en bild på mitt vinnarbidrag. ---->

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Pia
0

Jag vann en fototävling på TV4 Morgon för många år sedan, Sveriges bästa djurbild - eller Sveriges coolaste katt som då blev den bild som vann. Jag fick med två bidrag, men detta vann. Vinsten var en på den tiden riktigt juste och nyutkommen kompaktkamera - som fungerar ff:)

Man borde kanske testa lite fler tävlingar, men det är väl lite som med musik, ganska svårt att tävla i egentligen, det är så subjektivt, mycket personligt tycke och smak som spelar in…

Grattis till vinsten iallafall Jim, vackert foto och en fin vinstmotivering!

Katter i skor är såå sött, Anne:)

Citron
0

Underbart alla!

Madde. Nu är jag hemskt nyfiken på ditt bildspel. Har du den inte upplaggd på någon hemsida kanske? :-)

Pia. Härlig bild. Han ser verkligen cool ut. :-)
Tyvärr är det som du säger, svårt att hitta foto-tävlingar. Man får läsa lite extra i tidningar och all oändlig reklam som dumpas ned i brevlådan som man annars bara slänger direkt i sopp-påsen. Det brukar ganska ofta stå om foto-tävlingar i dem. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Madde
0

#11: Tyvärr har jag ingen hemsida för tillfället. Men håller på med en. Fast den kommer mest handla om mina illrar. Men ska ha en sida som handlar om mig. Lovar att hojta till när jag har fått upp den där. =) Just nu ligger sidan i stadiet att hitta på alla texter som ska vara. Det är det jobbigaste. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Zpookey
0

GRYMT cool kattbild!!! Skrattande

Snacka om kaxig kise Cool

Pia
0

Tack:)!

tillalex
0

Grattis, Jim!

Staffan
0

Grattis Jim - fin bild!

Jag vann pris i Norrtelje Fotomaraton för ett gäng år sedan. Bästa bild i kategorin "staden förr och nu". Jobbade lite på samma sätt som du i bilden du vann pris för; ett stort gammalt vackert järnankare i förgrunden och de extremt fula gråa silosarna i hamnen i bakgrunden.

I samma bildserie minns jag även en bild från kyrkogården i Norrtälje. Temat för den var "trängsel"…

Mvh // Staffan

Calibra
0

#10 den bilden var ju helt underbar!