En bra kamera!
Har fått tagit på en Panasonic Lumix DMC-FZ18 och jag kan verkligen rekommendera den för er som vill ha en kamera som har massor med funktioner för den glade amatören eller för den avancerade fotografen. 18xzoom som verkligen fungerar klockrent , bildstabiliseringen som är kanon att fota med , bruset är helt under kontroll, macro 1cm som verkligen fungerar . Efter att ha testat både olympus och fuji 18x zoomare kan jag verkligen säga att panasonic gjort ett otroligt bra jobb med en sån kompakt kamera.

Bra tips. Jag hade en recension från Camera Labs på you tube på bild och foto på Panasonic Lumix DMC-FZ18.

För två veckor sedan så köpte jag den kameran och är kanonnöjd. Smidig och lätt att handskas med. Dessutom går zoomen ner till motsv 28 mm och det tycker jag är en klar förbättring. Det har jag saknat på min gamla Z1. En annan bra egenskap är att om man går ner i bildstorlek från exvis 8 Mpixel till 3 MPixel så utökas zoomen. Egentligen blir det en digital omvandling, Bilden jag bifogar är gjord på detta vis. Den är knäppt med 28,7 Gångers zoom och med full bländaröppning. Den är inte uppskärpt i något program. Att färgerna blir milda beror att det är dimma just nu här i Falun. Blommorna var ca 30 m bort
Vad kostar den ungefär? Vill köpa en kompaktkamera när jag inte orkar släpa med system.

Jag gav 4700:- med ett SD-minne på 2 GB