Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 685 ggr
Citron
0

foto.ifokus - Till er alla!

Foto,ifokus är en sida där vi har möjlighet att dela med oss av våra fotografier, ideer och kunnskaper. Vår mötesplats att prata och disskutera allt som rör ämnet foto. Här både ger och får vi alla den hjälp som behövs för att utveckla våra färdigheter som fotograf eller om vi bara vill förfina våra fotografier. Eller så kanske vi bara vill ha kritik och kommentarer på våra nytagna fotografier.

Jag är nu nyfiken på vad du har lärt dig och på villket sätt du utvecklat dina fotografiska kunnskaper med hjälp av foto.ifokus och dess trevliga medlemar?

Jag undrar också om det finns någonting inom foto som du är intresserad av men som ännu inte har tagits upp här?

Med hjälp av svaren som skrivs om dessa frågor kan vi alla få en  uppfattning om hur mycket den här sidan betyder och är värd för oss. Vi kan även utveckla foto.ifokus mer genom att berätta om vad vi saknar eller vill veta mera om.

Detta är kanske ett inlägg som Robert igentligen skulle skriva. Men jag är nyfiken och vill gärna veta vad alla tycker. :)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

broderbluff
0

Det är den bästa mötesplatsen jag har hittat. Jag får snabbt svar på frågor och funderingar och tips om hur jag kan förbättra mitt fotograferande.

Robert
0

Intressanta frågor du tar upp Jim. Jag uppskattar att du tar dig tid till att skriva ned dina tankar och lägger ut dom här.

För min del tycker jag att det är väldigt trevligt med Foto då jag inte har några fotografer i mitt sällskap eller omgivning att utbyta erfarenheter med. Forumet en del i min utveckling.

Jag lär mig väldigt genom att analysera andras bilder, och tackar på förhand för alla kommande bidrag och de som har publicerats. Tack för att du hjälper mig i min utveckling :). Jag vill även rekommendera dig att kritiskt bedöma de bilder som publiceras, ge förslag på förbättringar och skriva ned det som var bra, det kommer att utveckla dig som fotograf, det tränar ditt öga att se saker som du inte har gjort tidigare.

Nu vill jag även trycka på en annan sak. Vår aktivitet här på Foto.iFokus är högt värderad på olika sökmotorer. Söker du på olika ämnen eller personer så kommer Foto högt upp bland sökmotorerna. Vill du som person och fotograf synas bättre så ska du "marknadsföra" ditt namn här. Det är därför jag har börjat med att skriva ut hela mitt namn, Robert Hammar. Testa och sök på mitt namn, det hamnar rätt högt på Google, rätt häftigt :)

Hälsningar

Robert Hammar

mihe
0

Jag har varit med på flera andra fotosjter men har till slut stannat här och sagt upp det andra medlemskapen. Jag har inga vänner eller bekanta som är intresserade av fotografering på samma nivå som jag så jag behöver ett sånt här ställe för bollning av idéer och utbyte av tankar. Sen är det en trevlig och lättsam ton och stämning här som jag inte heller upplevde på det andra sajterna.

Och så lär man sig så mycket här.

Foto.iFokus är bäst Skrattande

Niklas
0

Jag värdesätter när ni andra delar med er av erfarenheter och berättar hur ni har gått till väga och varför. Näst efter egen erfarenhet är det det bästa sättet att lära sig.

Dessutom uppskattar jag att alltid kunna få snabba och kunniga svar på frågor, oavsett om det är nybörjargrejer eller mer avancerade saker.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

berra
0

Jag upskattar denna sida enormt mycket.Den är familjär,man känner sig hemma här!

Jag har fått mycket hjälp hitills,och mer lär det bli. 

Bara så ni vet det allihopa…ni är underbara!

Queball
0

Jag måste stämma in i lovsången.

Detta är den klart bästa fotosajten som jag hittat,
på vissa andra sajter kan tonen bli lite för nedlåtande
mot amatörer. Man får ju inte "ta plats" från proffsen…
Men vi är ju alla barn i början. Att man sedan både kan få
råd och i vissa fall få ge detsamma är ju helt underbart.

Keep up the good work people!

Tilda
0

Tycker också om tonen här. Jag fotar inte så mycket, men märker att jag när jag fotar tänker på saker jag sett och hört här. Blev t.o.m. inspirerad att äntligen skaffa mig en digitalkamera.