Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 466 ggr
Donelli
0

400D eller 30D?

Nu, har jag äntligen bestämt mig för att ta steget och köpa mig en alldelens egen systemkamera. Såklart är valet svårt och just därför hade jag tänkt höra om någon av er har tips om vad för kamera man ska välja? Jag har redan sett ut ett par kameror som jag tycker verkar fungera finfint och passar min plånbok perfekt, Antingen en Canon EOS 400D eller 30D? Vilken av dessa tror du är bäst? Eftersom jag mest fotar hästar och djur vill jag gärna ha en snabb kamera.
Av alla recensioner jag läst om dessa kameror tycker jag de verkar vara ganska så lika, men jag skulle vilja höra med någon som har "egen erfarenhet" av dessa kameror.

Så. Hjälp mig välja! ;)

Donelli
0

Verkligen ingen som har någon av dessa kameror i sin ägo? Eller i vart fall råkat pilla på någon av dem? ;-d

[kobbeuffe]
0

Tyvärr jag kör med Olympus Oskyldig

IdaFredriksson
0

Jag fotar med en canon EOS 400D.
enligt min mening är det en väldigt bra kamera, jag trivs verkligen med den.
Jag har tagit rörelsebilder på min hund, och det var inga problem.

har fotat en enstaka gång med en 30D kan inte påstå att jag märkte större skillnad, har ju dock inte gått igenom den ordentligt.

Mycket hänger även på objektivet.

Hade jag avrit du hade jag gått till en affär som säljer kameror och åtminstonde känt på de olika två.

Lycka till med ditt val, hoppas det är fler som kan hjälpa dig.Glad

berra
0

Jag har en 30 D och jag är mycket mycket nöjd.Den känns bra i handen också tycker jag.Den täcker alla mina behov som fotar allt mellan himmel och jord.

The-Photo
0

Rent teoretiskt sätt är nog 30d bäst

kör själv med en 400d och det funkar bra för mig

Donelli
0

Tack så jättemycket ;-)

Donelli
0

Oj oj oj, Upptäckte just att jag glömt skriva att jag väljer mellan 30D:n eller 400D-Digital Rebel XTi:n!

Donelli
0

Någon som har någon av dessa kameror? :-)

smurfb
0

#7, rebel yadda yadda beteckningen är för amerikanska marknaden.. det är samma vanliga 400d… något tänka på att 30d är en gammal kamera nu och är egentligen redan ersatt av 40d..