Teknik kommentar

Har ingen kritik att ge eftersom jag inte vet vad det är för effekt du skriver om, men reagerade på din formulering. Att du inte fick den kritik "du eftersökte"
så nu försöker du här istället :)
hihi, låter lite roligt såhär i all feberyra :)
obs! inget illa ment ;)

Jo, som sagt så sökte jag kommentarer på tekniken och skrev att jag visste att den inte så verklig ut och att det var meningen. Det de skrev då var att den var väldigt högkontrastig. Vilket ju faktiskt är ganska tydligt och självklart.
Dave Hill är en "känd" el "kändis" fotograf i USA.
Han har rätt cool teknik.
Vilket oxå mannen som går under namnet Pellepiano här på sidan har.
Mvh Marcus
Jag stör mig på att du visar upp två bilder som ser så olika ut i färgen. Fast det klart det är ju inget kollage eller en serie du gör utan bara undrar om tekniken.. Jag vet inte hur det skall se ut, men det är väl också en smaksak om man gillar det eller icke. Tror att du får bättre bedömning av bilderna på bildredigering i fokus.. vet iaf att det finns några som intresserar sig för tekniken där.
Hemskt mycket förlåt.. men jag gjorde den ena bilden lite mer lik den andra bilden i nyansen.. ser coolare ut ;-)

#3 Håller med dig om nyanserna men precis som du sa så var det inte det utan mer teknik "tips el kritik" jag efterlyste.
Som jag oxå skrev så har jag lagt in den på bildredigering i fokus och fick bara kommentarer på att de hade mycket kontraster. Inte riktigt den konstruktiva kritik jag sökte.
/Macke
Mm.. det är ju inte meningen att du skall behöva upprepa dina kommentarer i ditt inlägg.. *ler*. Jag har kollat igenom lite på Hill-inlägg på bildredigering, verkar vara en häftig teknik. Gillar dina försök men du har en knasig färgton på bilderna, sedan ser det ut som det blivit en "gloria" runt motivet.. (du fattar) . Bakgrunden på bilder med Hill-teknik skall vara skarp/are. Hill-bilder påminner lite om HDR-bilder eller motiv som blivit in klistrade på annan bild.. tycker jag *s*. Hur har du gjort, följt ngn tut eller experimenterat helt själv?

#5. Lysande kritik. Tack.
Läste en artikel om Hill i nån tidning. Han lägger ju oftast in bakgrunder i efterhand samt att han har bra mycket bättre ljusmöjligheter.
Färgtonen beror nog dels på ljuset. Har 2 st 500W bygglampor istället för blixt. Skulle behöva nån typ av reflektor. Det gör att bilderna blir väldigt gula. Kan jag ju iof fixa lätt med bla kamerans Vitbalans. Skall tänka på glorian. Det är ju rätt lätt att fixa till i cs3:an. Jag satt bara igår och trixade lite.
Tusen tack för kommentaren.
Mvh Macke