Hjälp mig välja bild, snälla :-)

Måste du välja, kan inte båda vara med? De var väldigt fina.
Om jag var tvungen att välja en så väljer jag rosaliten. Jättefint
ljus.

Justa bilder, Mihe, I den översta bilden har du ett mörkt och ljust område uppe till höger i bild som drar uppmärksamhet från huvudobjektet.
Hälsningar
Robert
Tyvärr kan inte jag hjälpa dig eftersom att jag tyckte att båda var fina. Fast den andra har alldeles för stor svart ram.

Jag gillar #0 mest, rosa blomma och vackert softad. Till skillnad från #3 så störs jag inte av de ljusa resp mörka områden, jag tycker de skapar liv i bilden.
Bra tänk där Robert, jag beskar bilden. Är den bättre eller stör det mörka området nertill till höger nu eller känns den "tyngden" mer okej?

#7, jag tycker nästan du ska beskära tajtare (min smak nu!!!) till vänster och i underkant så att blomman hamnar mer till vänster och ned i bild. Prova!
Robert

#2 Den är finast tycker jag.

Mihe om jag skulle välja så tog jag nog den i#1 men de e för att jag gillar just sådana närbilder på blommor men den i #0 är fin oxå hoppas du får en bra utställning
mvh/bjorsa
Tack för erat svar och tips. Jag återkommer i frågan om utställningen.
Det får bli den rosa blomman. (Alltså den i #0)
Tack allihop!
Idag bestämdes det att det blir en utställning med 6-8 bilder på biblioteket i min hemkommun. I morgon ska jag ringa och fastställa ett datum.
Spännande
(Det blir allt en liten skvätt likör ikväll
)
Vad jätteroligt! Stort grattis!! :) (jag tyckte bäst om den allra första bilden, men båda var fina.)