Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 555 ggr
siipikarja
0

New York - Kritik önskas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog den här bilden när jag var i New York i maj i år. En av mina favoritbilder från resan.
Bilden fotograferad analogt i svartvitt men redigerad i Photoshop efter att negativet scannats in. Vill gärna ha era åsikter om komponering och redigering, och om jag lyckats med att fånga "efter-regnet-känslan" i en storstad.

Noa-Nisse
0

väldigt fin tycker jag! =) även om jag inte kan så mycket, men jag gillar verkligen svartvit, och man känner som du säger att det är en "efter regnet kännsla!"

Medarbetare på Hundar.ifokus

JennyStaaf
0

Ja du har verkligen lyckats, man kan nästan känna lukten och ta på fukten i luften. Ett underbart foto, tidlöst klassiskt och mycket bra komponerat.

Anna
0

Håller med #2. Känner verkligen fukten i luften såfort jag öppnade fotot. Wow!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[mingdie]
0

Bra foto och fin känsla med svartvit. Bra linjer som leder in i fotot.

Eddie

Carlton77
0

Underbar bild men avsaknad av himmel stör mig lite. hade önskat lite moln.
Kompositionen är riktigt bra.

Mvh Marcus

siipikarja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för bra kommentarer. Blir väldigt glad av att höra att fotot lyckas nå fler sinnen än bara synen.

Marcus: ja, jag hade också gillat om det varit mer liv i himlen men man kan ju tyvärr inte styra över vädret.
Mer moln har du dock i den här bilden :) Också en bild jag tycker om, men den känns inte speciellt orginell. Hur många har inte stått på toppen av Empire State Building och tagit en sån här bild, liksom.

Viktoria-
0

Håller med de andra. Bild ett var verkligen otrolig och den ser så gammaldags ut men ändå så .. ny? Tycker bilden är otroligt fin.

Jag ska själv åka till New York om några månader, och jag ser fram emot allt fotande.

PS: Har du någon hemsida eller liknande så att man kan få se fler bilder ifrån resan? :)

MVH/Viktoria

siipikarja
0

Viktoria: Vad kul att du vill se mer :) Men tyvärr, jag har inte fixat någon hemsida än. Borde verkligen göra det men just nu finns ingen tid. Just NY-resan har jag inte så många färdigställda bilder från heller.

lulls
0

oh jätte fin bild :D
den skulle göra sig jättefin i lite nermörkning runt om?

siipikarja
0

lulls: Har faktiskt mörkat ner den runt om, men bara så man anar det. Provade en mer extrem variant (som jag inte har här nu) men jag tycker om när man mest anar vart blicken ska riktas (just ljusmässigt) och det inte blir så tydligt hur man använt ljuset.