Mörk skugga
En bild på en vän som röker i köket, jag gillar den lite kornig men det har sin charm det med, jag är lite ledsen att inte det var mer rök ifrån cigaretten då rök är sjukt snyggt. (och hälsofarligt).
Har ni några tips på hur jag kunde fått den bättre, kompositionstips etc. kritisera gärna, bättre sågad än ouppmärksammad.

Jag hade velat se mer ljus in från sidan. Så det lyste upp hans ansikte lite mer.
Detsamma gäller för handen. Nu ser man mest en klump som håller en pinne. Öka ljuset på den så man ser fingrarna lite mer.
Mvh Marcus

Håller med dig till viss del, jag var ute lite efter en skarp kant mellan väldigt mörkt och ljust och det fick jag ju fram men lite ljus över handen pch ansiktet hade nog varit bra nu när jag tänker på det. Ögonblicket är dock över för längesedan och jag får nog nöja mig med denna bilden som den är nu. Orginalet var rätt kasst och jag försökte få det ljusare över ansikte och hand nu i efterhand men utan framgång. Kika gärna på orginalet ni kanske har tips till bättre redigerings idéer.
Tack för synpunkterna Marcus
P-A
P.S. Han ser ju lite psykotisk ut så ansiktet är bra att dölja….

Bra bild. Ett svagt, svagt släpljus över ansiktet snett bakifrån tror jag hade blivit snyggt. Nu är det ett stort "ointressant" svart parti.
snyggt! men den är en aning för mörk. det kunde ha varit liter mer ljus över ansiktet, annars blir den ganska ointresant. men annars gillar jag den.
du skulle kunna "fejka" med att använda rökelse!