Foto iFokus

Foto

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 396 ggr
Robert
0

Lesson #4, wedding course

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nyligen laddat upp 4 bilder till BetterPhoto.com. På Better Photo tar jag en kurs i Digital Wedding Photography och i kursavsnitt 4 så har vi fått i uppdrag att ta bilder där vi har använt den externa blixten i olika lägen.

Här har jag använt blixten rakt på mitt objekt, Paul F Gero, när jag tog bildern med min Canon EOS 5D. Slutartid 1/15s, f/2.8 med ISO 800 med ett 85 mm objektiv. Jag panorera med kameran när jag tog bilden och blixten fyrades av där jag panorera med kameran.

Hälsningar

Robert Hammar

Robert
0

I den här bilden har jag slagit blixten mot väggen bakom mig. Slutartid 1/60s, f/3.5 och ISO100. Jag tog bilden med Canon EOS 20D med EF-S 10-22 mm zoom objektivet.

Robert
0

Här är blixten slagen rakt ned mot golvet, vilket iof gjorde att det blev en rätt kraftig skugga från flickan i bild. Tagen med Canon EOS 20D, med Sigma 70-200 zoom, 1/200s, f/3.2, ISO 100.

Robert
0

Här tagen med blixten slagen rakt upp mot taket i kyrkan, säkert 5 mm rakt upp. Canon 20D, Sigma 70-200 zoom, 1/125s, f/2.8, ISO 1600.

Hälsningar

Robert

bjorsa
0

Gillar den första bilden får känslan av att han håller på att försvinna dematrialiseras eller gå upp i atomer och om de var bröllopsbilder så passar ju de bra för så kände jag mig på bröllopsdagen :-)

mvh/bjorsa