Fotobok?
Nu var det ett ganska bra tag sedan jag fotograferade med en Systemkamera och skulle behöva färska upp minnet en del. jag skulle behöva en "lärobok" som pratar om Iso, slutartider osv. Helt rakt upp och ner förklarar om olika linser, vad som kan vara bra vid vilka tillfällen osv. Någon som har några bra förslag?

Finns bra info på nätet annars. Tex www.fotosidan.se har bra artiklar

Läser Digital Fotografi (Lär dig yrkesfotografernas hemligheter) av Scott Kelby nu.
Blir irriterad på hans flamsiga skrivande och allmänt dåliga humor som genomsyrar hela boken, men han lär ut på ett bra sätt ändå (om man orkar förbise flamsighet). Den är inte direkt ingående på ren fakta om ISO tal, slutartider och linser, men han beskriver ofta hur man skall göra för att få fram en viss effekt och grundtips om komposition etc. med lite logiskt tänkande så förstår man nog det väsentliga om tekniken genom den informationen man får. Jag har lärt mig rätt mycket genom den boken i alla fall.
MVH P-A
http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9163609150 här kan du läsa om den på adlibris hemsida.