Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1124 ggr
Charlietherabbit
0

Nybörjarkamera hjälp

Jag har länge tänkt införskaffa mig en systemkamera då jag har ett intresse för fotografering. Då jag är nybörjare vet jag inte riktigt vilken kamera som passar och heller inte skillnaden mellan vissa modeller osv.  Djur och natur är det som blir mest fotat.

De två jag främst kollat på är Canon EOS 1200D samt 100D (Nybörjarkameror?). Självklart förstår jag att 100D är snäppet bättre eftersom den är dyrare, men jag vet inte riktigt på vilket sätt. Någon som vet som skulle kunna förklara? Räcker 1200D för det jag fotar, eller vet ni en annan modell som skulle passa bättre?

Priset ska helst vara mellan 2000-4000.

JazzBass
1

Hej!

För djur och natur funkar båda kamerorna säkert helt bra. Det är kanske bara om du vill fotografera flygande fåglar som de  kanske inte riktigt hänger med så jättebra. Nu har jag inte jämfört just dessa två modeller eller kan deras specifikationer i detalj, men jag är rätt säker på att kamerorna är rätt lika i praktiken, även om Canon troligtvis vill få oss att tro att den ena är  mycket bättre än den andra.