Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 660 ggr
jjohhan
0

Nikon D3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var på Scandinavian Photo och lekte med den nya kameran idag. Oj oj oj , den är grym. Den här är tagen på ISO 6400!

Dom hade D300 och nya objektiv, 14-24/2,8 och 24-70/2,8. Riktigt sköna.

[kobbeuffe]
0

Fuuuuuuuusk vill ha

iboat
0

Det är helt otroligt. Jag hade tänkt att skriva att det är fusk, men så tittade jag på metadatan i bilden och såg att den verkligen var tagen på ISO 6400.

…fast jag har fortfarande lite svårt att tro det.

jjohhan
0

Ja dom fick sista uppgraderingen i Fredags så nu fick man använda eget CFkort och ta bilder. Det är helt osannolikt bra resultat. Tyvärr är det bara JPEG som går att öppna ännu.

Gillar att man förbättrar brusegenskaperna istället för att bara öka antalet pixlar, fast det kommer nog en med mer pixlar också.

Och den nya 14-24/2.8 var grym, fast tung.

Johan

Marija
0

Wow!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Viktoria-
0

Säger det samma, Wow!

En sådan kamera blir det väl inte föränns man har börjat jobba och tjänat lite pengar ;)

[mingdie]
0

Ser intressant ut. Synd att du inte kunde ta med dig kameran till ett mörkt ställe så att man kunde se hur bruset ser ut. Det är inte mer pixlar vi behöver som du säger utan lågljus egenskaper och det tillsammans med ny ljusstark optik gör att man kan fota under sämre förhållande.

Eddie

jjohhan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var ganska mörkt inne…

Här är en till. Lite närmare och förstorad.

Johan

[mingdie]
0

Ser mycket bra ut.

Eddie

pellepiano
0

Är det 100% croppar? Annars säjer det inte så mycket om brusnivåer.

AndersV
0

Ja ha det va ju just vad man behövde läsa :(  jag som va så glad åt min nya D80 :)

Hmm tycker om den iaf… då D80 passade min plånbok Penga mun