Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 695 ggr
Robert
0

OT - Men snart i radion

Häromveckan så flippade jag ut i min blogg efter att ha fått helt nog av all rasism i min morgontidning HBL. Nu har det lett till att jag kommer vara med i en direktsänding på radion och debattera om rasismen i Finland.

Verkligen off topic här såsom på min blogg. Men jag kan inte hålla tyst då jag själv är utlänning i Finland.

Hälsningar

Robert 

[mingdie]
0

Inte visste jag att du var en machoist Robert. Förbered dig på kommentarer att om du inte gillar hur vi är så åk hem. Jag tycker du gör helt rätt. Lycka till.

Eddie

Robert
0

#1, tack Eddie, jag har redan fått uppmaningen att jag kan dra hem till Pakistan. Men jag ska hem till Stockholm i Pakistan nu redan i morgon, men bor nog kvar i Finland ett tag till.

Robert

Yeahsussu
0

Eftersom jag själv är finländare så vill jag bara påpeka att alla finländare inte är rasister. Tycker det är synd att finländare fått den stämpeln på sig, fastän det stämmer hos en hel del. Men du gör ett bra initiativ, Robert. Hoppas det får upp ögonen för många!

swed
0

En lyckad PR-grej???

Att på bästa sändningstid i radio få debattera med chefredaktören för Hbl kan nog göra dig riktigt känd som bloggare och fotograf. Även om chefredaktören med sin kunskap om retorik kanske sopar studiogolvet med dig, kan du nog ändå gå rakt in i hjärtat hos många finländare. Räknar du kallt med att detta kan ge en raketfart på din fotokarriär i Finland? Lycka till med marknadsföring och debatt!

Vänliga hälsningar

Swederin

Bullan
0

Brukar man inte säja att "all publicitet är bra publicitet"?

Lycka till i radioprogrammet!Skrattande

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Yeahsussu
0

Från vilken radiokanal kommer detta att sändas förresten? Så jag vet när jag ska sitta o hålla mina tummar o tår för dig.. :0)

Krissefoto
0

Hur många invandrare tog finland in förra året? tre tror jag.. men så är statistiken nästan noll på gruppvåldtäkter och hedersmord oxå.. Får säkert skit för det här=) Är absolut inte rasist men tycker bara folk ska kunna sköta sig om dom kommer hit.. drar inte alla över samma kam men är riktigt många som är rötägg.

Och så fort nån öppnar munnen och är stolt över sverige eller ger invadrare kritik så är man rasist?

Missförstå mig inte robert tycker du gör rätt i att ställa dom mot väggen Finland är lite väll främlingsfientligt medans Sverige är åt andra hållet.

CarlS
0

"Och så fort nån öppnar munnen och är stolt över sverige eller ger invadrare kritik så är man rasist?"

Håller med dig. Själv driver jag en Sverigeportal där jag även lagt upp vår vackra Nationalsång med alla 4 verserna.

Det finns de som tycker jag är rasist bara därför…:(

Man kan undra var vårt vackra avlånga land är på väg då….?

Bullan
0

#8 Jättefin och seriös sidaSkrattande Urtöntigt att bli kallad rasist för en sådan bra siteFörvånad

Antingen är allt överdrivet eller så tvärtom i SverigeLedsen…verkar vara hemskt svårt detta med sunt förnuft och någonstans mittemellan!!!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

bildochfoto
0

Jag vet inte om vi är bättre i Sverige när det gäller generaliseringar…fördomar och generaliseringar gäller också andra kulturer och religioner…

Media får muslimer att se ut som terrorister och många tar skydd bakom yttrandefrihet…

Det är respekt som gör att vi får en bättre värld…behandla andra som du själv vill bli behandlad…om alla levde efter den devisen skulle vi få en trevligare värld att leva i..

Martin
0

Jag håller i grunden med dig Robert, har följt bloggandet lite. Ett tips inför radiodebatten: Försök inte ta enkla poäng genom att hugga av citat, det blir inte bra (i mitt tycke) - det ger ett oseriöst intryck.

Alla kan vi - om någon bara tar delar av vad vi sagt - framstå som att vi sagt saker som vi absolut inte står för.

Vilket språk kommer debatten vara på? Kan man lyssna på radion via internet? Om det läggs ut klipp efteråt, länka gärna!

Kör hårt, var saklig, och tryck på dina egna argument framför att försöka smutskasta honom/tidningen så kommer det att gå mycket bra för dig Robert!

mvh Martin

swed
0

Med lite enkelt detektivarbete (ej "polisarbete") hittade jag adressen dit där du i efterhand kan lyssna till aktuellt debattprogram:

http://arenan.yle.fi/hae?pid=194867

Skrattande

CarlS
0

Tack Bullan!

Martin
0

Japp, jag hittade det också efter att läst lite i bloggen. Tack ändå!

mvh Martin

Robert
0

Döm själva om jag klarade av debatten. Skoj var det iaf och få vara med i radion för första gången. En mycket viktig fråga om rasismen i finska medier som säkert kunde diskuterats längre.

Till radioinslaget. Helt off topic till foto, men indirekt handlar det om foto för jag blir inte anlitad just för att jag är utlänning.

Hälsningar

Robert

digi
0

Eftersom du kan lyssna på debatten flera gånger i efterhand tror jag att du själv bäst kan avgöra om ditt budskap gick fram på det sätt som var din avsikt.

Vad gäller fotouppdrag kan du väl arbeta mer globalt än att bara leta uppdrag kring hemorten. Att pendla till Stockholm från din hemort är väl en baggis med flygfält som närmaste granne? Många exklusiva bröllop äger rum här i Stockholms societetssalonger, så uppdrag på behagligt pendelavstånd finns nog för den som kan producera det där lilla extra.

JG84
0

Får faktiskt säga att du skötte det bra Robert!

//Johan.