Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 626 ggr
Carolalover
0

Panasonic Lumix DMC-FZ20

Har sett en sådan begagnad för ett bra pris. Är det någon som har erfarenhet av den här kameran som kan hjälpa mig lite? Är det en bra kamera med manuella inställningsmöjligheter?

Tacksam för svar

MVH Jessica

Mandrakonian
0

Jag skulle satsa på den nya modelen med 18x zoom (Panasonic Lumix DMC-FZ18) , funderar faktist själv på att köpa den. Den lider av mindre brus än tidigare modeller. MVH/Mandrakonian.

Norrskenet
0

Jag har beställt en Lumix DMC-FZ18. Jag återkommer med en liten recension när jag fått den

Carolalover
0

okej. det var så att jag hittade en begagnad och det var därför jag undrade om just den modellen.

Norrskenet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har knäppt lite bilder med min nya Panasonic och det första intrycket är mycket positivt. Lätt att lära sig (jag har hunnit igenom en tredjedel av manualen) och överraskande fina bilder. Och zoomen är helt fantastisk. Den här bilden tog jag på bildskärmen från sex meters håll med maxzoom (över 28 ggr) och på fri hand och texten är läsbar. Med en närgräns på en cm så kan man också få fina macrobilder

Carolalover
0

det ser bra ut :)

[mingdie]
0

#4 Jag är ute efter en ny kamera till min pojk och har kollat på den som du har. Det är lite svårt att se på ditt foto eftersom det är suddigt men skulle du kunna ta samma foto med stativ och kanske också ett i mittläge för zoomen tex ett porträtt.

Det skulle uppskattas mycket. Skriv gärna om du har några andra synpunkter på kameran.

Eddie

Norrskenet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här bilden tog jag med zoomen lite mer än mitten. Det var på eftermiddagen och skymningen hade börjat att falla så det var inte så bra ljusförhållanden, men blev en hyfsad bild. Apropå porträtt så har varit lite ont om motiv den senaste veckan, men mitt första intryck av kameran är an den är väldigt bra. Det finns en joystick-knapp med var  hjälp jag kan snabbt plocka fram de vanligaste val man gör som känslighet, bildstorlek, Vitbalans och fokusområde och det tycker jag är bra. Jag skall ta lite porträttbilder den närmaste tiden.

iken
0

#2 Norrskenet
Grattis till kameran, ett klokt val

#6 Det vore en lyxig julklapp. Skall köpa den själv men den är lite dyr för närvarande, just nu säljs den bara på Pixmania där Norrskenet sannolikt köpt den. När tillgången ökar kan priset förhoppningsvis falla med några hundralappar.

[mingdie]
0

#7 Imponerande. Jag tycker den klarar det mörkare motivet mot den ljusa bakgrunden suveränt. Ser fram emot några porträtt bilder.

Tack/ Eddie

iken
0

#7 Norrskenet

Går det att ta RAW bilder på ISO 3200 och 6400? Du får gärna publicera det om optionen RAW finns på dessa nivåer. ISO 3200 och 6400 finns ju bara som "scene modes" så de kanske är begränsade till bara jpeg. ISO 100-1600 finns ju i PASM+C mode,