Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1797 ggr
missan´s
0

Frågor ang Canon Eos 40D

Hej!

Har lite frågor ang Canon EOS 40D då jag eventuellt ska köpa en. 

Hur är den att filma med, för det går väl om jag läst rätt? hur bra är bildupplösningen? Ni får gärna visa bilder som ni fotat med den.  

För en begagnad, men i bra skick och bara själva kamerahuset, är 1500kr ett rimligt pris? Jag ska använda den till att fota djur och natur. 

Har haft en Canon eos 1000D innan, men den känns alldeles för "lätt" för mig nu då jag fotat länge och verkligen har intresse för det. Kanske blir en väldigt stor skillnad, men det tycker jag bara är positivt så  jag slipper byta kamera efter ett tag igen liksom. Jag vill lära mig någon mer avancerad. 

Tacksam för bilder och svar! 😉

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

leemland
0

40D verkar inte gå att spela in videos med. Källa
Du kan läsa om 40D här. Står inte så mycket men ändå, 😛 Kolla Canons hemsida

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Kameratrollet
0

1500 är ett mycket rimligt pris. En snabb kamera och med bättre bildkvalité än 7D på lägre ISO-tal.  Nackdelen är att skärmen är lågupplöst vilket gör att man inte på kameraskärmen ser om bilden satte fokus eller ej.

missan´s
1

#1 och #2 Tack för svaren. Jag har läst på Canons hemsida precis som du tipsade om #1. Vet inte riktigt.. Hade hoppats att det gick att filma med också.. Förmodligen blir det någon annan modell då istället. 

Någon ni kan tipsa om en annan Canon-modell som inte kostar över 4000kr (ungefär) och som är bra i kvalité samt går att filma med?Ni ser i beskrivningen vad jag vill kunna fota. 🙂 Filmning ska helst vara full HD, men det kanske inte är rimligt med priset jag satt?

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Kameratrollet
0

650D får man för under det priset och har filmning, men en 40D för 1500 kr är mer kamera för pengarna så att säga.