Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 765 ggr
[Linsenhejhej]
0

Nybörjar kritik här, tack! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill gärna ha kritik på denna bild.

[Linsenhejhej]
0

Ingen?

Gummiankan
0

Ganska tråkig bild i sig…

JennyStaaf
0

Det ser svårt ut att stå på en boll sådär.. Du har fångat en spännande min, men i övrigt är bilden väldigt rörig med alla detaljer i rummet. En utmärkt bild till familjealbumet som ett kul minne för grabben!

bildochfoto
1

Centrera inte motivet. Välj en mer spännande vinkel…här kanske snett underifrån hade varit kul…använd kaffefilter eller något för att sprida blixtljuset…

JG84
0

Jag instämmer med #2. Väldigt mörk och tråkiga färger.

//Johan.

Lakrits
0

#2 har man inget vettigt att tillföra går det utmärkt att hålla tyst.

#0 Om du vill ha kritik på en bild så beskriv gärna vad du tycker är bra med bilden eller vad du vill uppnå. Som redan nämnts prova olika vinklar och försök gärna ha en lite renare bakgrund. Kanske skulle räcka med att bara ha med ansiktet och lite av överkroppen om man tex. vill få fram personligheten. Eller en bild serie med detaljer eller olika vinklar kan ge lite överraskande resultat.

/Mattias

[Linsenhejhej]
0

Ok, tack. Ja, nu ser jg att den är tråkig ..^^

Kokoskorven
1

jag tycker inte att den var tråkig och jag tror att du är ganska ung, eller hur :)?

Men som det står ovan, lite stökig med alla grejer runt omkring, du kanske kan beskära bilden?

bildochfoto
1

Här finns det litet enkla fototips du kan tänka på i början…

Sedan får du inte glömma att alla regler är till att brytas…

kawa
0

Skrattande

Vad har pojken under fossingarna - är det en sköldpadda? Stackars sköldpadda i så fall. Du kanske skulle ha städat lite i rummet innan du tog bilden? Nu ser det lite stökigt ut. När jag var liten fick jag indragen veckopeng när jag missat städningen.

Hälsningar

Karl

[Linsenhejhej]
0

#8 Jo, jag är 11 år.

#10 Vad menade du med fossingarna?

[Linsenhejhej]
0

#9 Tacks så mycket för fototips!

Ruterdam
0

Lite för störig bakgrund också mina ögon dras direkt till bakgrunden.

[Linsenhejhej]
0

-.- Ja, jag vet…

neonrosa
0

#11 Jag tror han menar fötterna…

[Linsenhejhej]
0

Jaha.. Men det är ingen "sköldpadda" där. Ser ni nån sköldpadda ^^

Gummiankan
0

#6 …och vad sa jag för fel nu? jag ville göra mig kortfattad, och det första jag kände när jag såg bilden var att den var tråkig och tillstökad. det fanns inte så mycket mer att säga… så du kan jue tänka efter lite själv innan du kommenterar dåligt om någon som du tror bara vill jävlas.. men det ville jag inte okej?

[mingdie]
1

#17 Problemet är att din kommentar inte ger fotografen något att arbeta med. Bilden är tråkig för dig men vad är det som gör bilden tråkig och vad kan göras för att förbättra den till nästa gång.

Jag tyckte att Mattias kommentar var helt ok. Själv har han gett bra kritik på bilden som fotografen kan jobba med.

Eddie