Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 607 ggr
pyrst
0

Ta mig till havet...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

mycket spring i den har lilla killen. Fungerar dessa tre bilder ihop? Blir bilden mer intresseant sahar eller bara rorig?

Och vad tycker ni om  fargerna?

/Anne

bildochfoto
0

De båda vänstra går mycket bra ihop, men den högra funkar inte riktigt ihop med de andra.

Fickludd
0

i det stora hela tycker jag bliderna är fina och passar bra ihop, men det jag stör mig på är att de två yttre bilderna inte är lika breda. (lite symetrinörd ibland…)

och så tycker jag att det är lite läskigt att killen är ungefär lika stor på de två första bilderna och sen dubbelt så stor i den sista.

jag skulle nog byta ut den sista mot nån som är lite mer lik de två andra i bakgrunde kom jag på nu när jag tittade på dem igen.

alternativt att du flyttar den sista till mitten och beskär dem lite annorlunda.

pyrst
0

Intressanta reflektioner!

Sjalv ville jag ha en narbild av killen sa att man kan se hur han ser ut!

Fler som tycker???

Noa-Nisse
0

jag tycker den är jätte fin!! speciellt bilden i mitten!

Medarbetare på Hundar.ifokus

JennyStaaf
0

Jag håller med om att de två första bilderna verkligen passar jättebra ihop! De följer varandra suveränt med både sand och vatten.

Förstår precis din poäng med den sista bilden, att du ville ha en närbild, men den sticker ut för mycket i den här annars harmoniska serien. Jag skulle föredra en närbild tagen i samma vinkel, där sanden/stenarna inte skiljer sig så mycket från de två första bilderna. Jag tror den med fördel hade kunnat tas snett uppifrån på pojken.

[kobbeuffe]
0

Håller också med om att den högra bilden inte ser ut att höra till serien utan bara inklippt. men annars är bilderna helt fashinerande

Essgarde
0

även jag tycker att den högra inte passar in riktigt. tycker heller inte att oskärpan runt om bilderna passar på den högra och den vänstra passar in, däremot tycker jag att det gör sig bra på den mittersta bilden. annars jättefina bilder!

jojjehanna
0

Håller med bla #6

Carlton77
0

Håller med #1.
Idén är jättebra men hade blivit bättre om bilderna hade lite mer av en röd tråd.

Fina bilder annars.

Mvh Marcus

pyrst
0

Hej svejs!
Gar en kurs i fotobehandling och la upp bilden dar. Fick ett himla informativt svar fran en kursdeltagare, Jens Ryden, som jag garna vill dela med mig av:

Om du placerar bilden som du nu har till höger i mitten som huvudbild, kommer pojken att vända ryggen åt den högra tredjedelen av bilden. Du kommer då att få fenomenet att han inte tittar in i större delen av bilden vilket får att man som betraktare upplever den högra delen av bilden som stängt eller avskärmad.

Jag hade behållt kompositionen som den är. Snyggt!

I min blogg finns ett kortare sammandrag ur en föreläsning om bildkomposition som jag höll för mina kollegor en gång i våras. Läs den gärna http://jensar.blogspot.com/2007/02/bildkomposition-del-1.html

[Yoe-Yoe]
0

Jag tycker bilderna är fina men är det så att du har skärpat upp pojken? För det ser nästan ut som om du skärpat upp honom och delar brevid honom men sedan är resten inte upp skärpat eller hur man nu ska uttrycka sig. Tycker du ska antingen bara skärpa upp honom, eller alltihop. Nu får vi hoppas att jag inte har etl fel för då blir det pinsamt.

Tycker dock bilderna är väldigt hermoniska och fina lugna färger har de också.