Försäkra din kamera?
Var? hur? och hur mycket?
Ja jag vet ingenting om försäkringar då jag inte brukar ha saker som är så värdefulla att jag vill försäkra dem. men Min kamera vill jag försäkra. Så var? hur? hur mycket? :)
Jag har försäkrat all min utrustning hos Trygg Hansa, men det är en företagsförsäkring så det är kanske inte aktuellt för dig.
Vänliga hälsningar
Niklas
Om du har en hemförsäkring så kan du förmodligen tilläggsförsäkra kameran till en hyfsad penning. Kolla villkoren bara, speciellt självrisken.
janne
Som #2, läs självrisken.
Själv kör jag alltid oförsäkrad. Efter att ha köpt tre fyra teknikprylar oförsäkrade har jag redan sparat in de pengar som kan betala den femte om jag tappar den.

Vi har skaffat en typ "drulle" försäkring på våran hemförsäkring som ska täcka om kameran går sönder tappas bort blir stulen etc. det kostar ca 500:- extra per år och självrisken är 1500:- Det tycker jag att det kan vara värt. Den täcker ju dessutom allt annat av värde som ev skulle gå sönder eller bli stulet, typ TV ipod mobiler objektiv etc.
MVH Anna
Ja jag är ju mest oroligt för att den ska bli stulen.
Jag skulle vilja ha en försökring för stöld så man vågar vara ute och fotografera, utan att behöva vara oroligt för att nån typ ska överfalla en och sno den. jag vet jag låter paranoid men det kan nog bero på att jag är det ;) man vet ju aldrig.
Mina kameragrejor går på hemförsäkringen, kanske inte det bästa, men det funkar ju. :)
Jag har inte försäkrat mitt men det bör ju gå på hemförsäkringen som Cydonia sa xD
Jag skaffar aldrig försäkring till kamera eller andra teknikprylar.. håller med #3 där. Sen tror jag att mycket går på min hemförsäkring om nu något skulle hända.

mamma fixar försäkring, så ja har inte riktigt koll på de. men vet iaf att kameran o objektiven är försäkrade
Om du har drulleförsäkring så går det för det mesta på hemförsäkringen, kolla med ditt försäkringsbolag. Kolla också hur mycket du får ersättning för, det brukar finnas en gräns för det.
Johan
#1 är det dyrt och hur funkar det?