Canon EOS 400D Black
http://www.pricerunner.se/pl/29-689455/Digitalkameror/Canon-EOS-400D-Black-priser
vad tycker ni om denna kameran? är det något att satsa på ?

Medarbetare på Hundar.ifokus
PUTT
Jag har inte testat den, inte klämt och känt på den, men läst en del om den.
Det är en bra kamera som täcker behovet hos de flesta (iaf om man inte är på yrkesnivå) som vill ha en digital systemkamera.
Sen får man ju se vad det finns för objketiv till som passar de situationer man vill fotografera i.
mvh Martin
#2.. okej, tack så mycket! =) så du har inget speciellt negativt om den ?

Något som jag inte tycker om med kameran är att den är så "liten", den passar in i mina händer. Men det är ju individuellt. Och jag har bara hållt i den väldigt lite så.
Jag gillar min och har flyttat över från Canons analoga för något år sedan. Kameran kan än så länge mycket mer än jag…
Mvh
Benke

Med bg så blir kameran bra mycket stabilare o trevligare,.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Just litenheten var ett krav för att jag skulle köpa den. Nackdel jag kan se är att man bara kan gaffla tre bilder i taget (just för HDR-bilder)
#7 Gaffla?
Provat en kompis och gillar den inte riktigt fast macrobilder blir rätt läckra om man vänder på objektivet xD Tycker den känns lite för liten och plastig och sen sitter menyn på själva displayen, obekvämt.
okej, tack så mycket för era åsikter! =) dom var behövliga!

#9 Vänder på objektivet?
#12 Du kan vända på objektiv för att ta macro bilder. Det gör att du kommer nära motivet och att du får ett väldigt kort skärpedjup. Bjorsa använder sig av den tekniken. Nu har det inget att göra med denna kamera eftersom du kan göra det med alla system kameror.
Eddie

Funderar på att köpa en Canon EOS 400D =)
#13 Förstår inte riktigt… Hur är det man gör när man vänder på objektivet?

#15 Det finns speciella omvändningsringar typ att monter på huset som jag förstått det.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Kolla efter en 350d om du vill komma undan i pris. finns endel som säljer sin beggade som byter upp sig. Det är ganska lika kameror lite smågrejjer som är förnyatt i 400.
Men som nybörjare är 350d en bra kamera oxå.. skälv ska jag byta upp mig till 40D.