Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1301 ggr
ilenna90
1

(M) omgivning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

vet inte riktigt om rubriken var passande, men vet inte riktigt vad jag ska kalla fotona annaras :) men tar gärna emot kritik på vad ni tycker om dom här bilderna.

Bagtjesen
0

Bilden img_1604 tycker jag är den bättre av de två. Det verkar som om mycket är gjort med automatik, bl a vitbalansen. Det är ett rosa-stick över bilden som inte riktigt passar.  Att det blivit så 'vingligt' beroende på objektivet - och det lutar åt alla håll. Jag förstår försöket med rosen i förgrunden, men då skulle jag ha velat att dess hitsida varit ljusare och haft mer teckning i detaljerna. Felet i vitbalansen och den lite murriga rosen - så mycket i förgrunden - 'sänker' bilden. Med alla automatik(?) så har du fått f5.6 och 1/1000s ISO 160, och då hade du manuellt kunna optimera bilden mer.

img_3214 Vy mot Colloseum. Bilden saknar helt bildinformation. Bilden lider i än större mängd av problemet med rosen, den är inte skarp och då har ögat svårt med så mycket suddig yta - 'balustraden' det grå som är oskarpt. Skulle också ha haft med hela rosen! (Finns flera alternativa vinklar du kunde placerat den på). Men det är den gröna inramningen till vänster i bilden som gör den mer förlåtande. Colloseum ser rätt exponerad ut, och skarp.

Trots att din kamera är en liten och nätt modell så är den kompetent på många sätt med en hel del inställningar, och har möjlighet till att lagra bilder i rå-format (.CR2) men inte om man använt Auto, lågljusbelysning eller val av SCeNer. Från rå-hade det gått att göra mer av bilderna i efterhand!

ru4real
0

Vet inte om det är ett mobilproblem, men jag ser inga bilder när jag kollar i telefonen?

Denna kommentar har tagits bort.