Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1640 ggr
Candy123
0

(H) Hund

Skulle gärna vilja ha kritik på denhär bilden.

.

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

[JeanetteK]
2

Jag verkligen älskar bilden! Uttrycket i ansiktet är helt underbart! Om det var min hund skulle jag göra en tavla av den. ❤️

Bagtjesen
1

Svårt att bedömma en så liten bild, och den saknar helt och hållet Exif och annan information.

När man begär hård kritik så tycker jag att man skall bedöma hur mycket planering som varit bakom bilden också, om det inte varit så att det är ett snapshop på en bild som man inte kan planera. Ta inte min kritik som något negativt mot, hunden - den har gjort allt som man kan begära av den!

Positioneringen av hunden i bilden är bra.

Men, jag tycker det ser ut som om du inte har riktigt skärpa på nosen och tungan, men det är ok över ögonen, och det förlåter en hel del. Motljuset är helt ok exponerat, men du skulle behövt lätta upp ansiktet en aning. Jag tror du har varit inne och redigerat? Och varför då inte fixa med det? En annan sak är att porträtt av hundar, då vill åtminstone inte jag ha med halsband eller selar. Och om inte du kunde ha hunden lös på platsen så är det väl just en fråga om planerning. Det gäller då också bakgrunden och bilen uppe till höger.

Sedan en fråga, alla ljusa bubblor var kommer de ifrån? De ser inte ut som ljusöverstrålningar? Längst bak i bilden ser det bra ut, ser fint suddigt ut.

Hoppas att du förstår vad jag menar i de negativa kommentarerna jag har? MEn, det är mycket som är rätt tänkt, men kunde blivit bättre med annat val av plats o dyl.