Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1155 ggr
emmalundmark
0

Ny kamera= nytt objektiv?

Hej!

Jag letar just nu efter en ny kamera då min 450D börjar kännas lite väl gammal. Jag har endast det medföljande standardobjektivet till den (18-55mm) och undrar om jag bör köpa ett nytt  sådant objektiv+ kamera eller bara köpa ett kamerahus?

Ber om ursäkt ifall en liknade tråd som denna redan finns men jag kan inte hitta någon!

denstore
0

18-55 är en ganska OK normalzoom. Du kan behålla den ifall du ska köpa en Canon med cropsensor igen. Har du någon fundering om vad du ska köpa för ett hus, och vad brukar du fotografera?

emmalundmark
0

#1 Tack för svar! Just nu står det mellan en 70D och 760D,men jag är lite osäker på vilken jag ska välja. Jag fotar lite allt möjligt skulle jag säga, och ett krav är också att kameran ska kunna filma i bra kvalité!

Veda
1

Kolla vilket 18-55 objektiv du har. Har du det gamla utan stabilisering (is) så är det ganska dåligt och kanske lämpligt att byta ut om du köper ny kamera och dessutom ska filma med den.

emmalundmark
0

#3 Mitt objektiv har stabilisering så då behåller jag det. Är det någon som har erfarenhet av 70D/ 760/750D och rekommenderar någon av dem?