Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1431 ggr
perk
0

Redigera stängsel.............???

Var på Nordens Ark och tog några bilder bland annat på denna pilgrimsfalk, så det är ingen ”äkta” naturbild tyvärr.

Någon som kan tipsa om det går hur man redigerar bort stängslet som syns på falken. Det syns ju ”tydligt” på vingen, och snett upp över benet mot huvudet.

Om aftonen får den late brått🙂

"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"

perk
0

Jag kanske skulle försöka få med bilden också🤓

perk
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu fungerade mitt huvud och dess minne någorlunda……………😟

kattöga
0

Jag skulle försöka mej på att ljusa upp (ljusa partier) och mörka ner (mörka partier) med dodge- respektive burn-verktygen i Photoshop. Vet inte vad de heter på svenska. Och det finns säkert motsvarande funktioner i andra bra bildredigeringsprogram.

Antagligen behövs även skärpejusteringar göras lite här och där i fjäderdräkten. Eventuellt lite kloningsjobb och nåt färgjusteringslager för att få fram den rosa nyansen i fjädrarna på vissa ställen, skulle jag nog också prova.

Det kan krävas tid och tålamod om man vill få det bra. Men det ser inte omöjligt ut iaf! 

Men prova inte på originalbilden, utan gör en lagerkopia. Och justeringslager.

Vacker falk!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

perk
0

Tackar tipsen #3 "kattöga" får försöka lägga ner lite tid och se hur jag lyckas.🤔