Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 843 ggr
Sossso
0

Blommor :D Kommentera!

Jao, Heej på er :D Idag slutade vi skolan vid 3, seegt >.< Jag cyklade hemåt och på vägen hem bestämde jag mej för att fota lite. Här kommer en del blombilder ;)

Och så tänkte jag göra ett pussel av någon utav mina bilder, men jag vet inte vilken som passar. Helst skulle jag vilja ha en bild på ett landskap, gärna något med hav, eller kanske inte ? x') Helst något som man fastnar för och som kan bli lite klurigt att pussla. Jag bläddrade då genom lite bilder från gårdagen, och vissa var helt okej, så de läggs också upp nu ;) SNÄLLA NI, kommentera! ^^

Sossso
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 1 : Jao, detta är en bild som togs i går eftermiddag, faktiskt inte med flit x') Jag vet det låter knäppt, men det är så att jag gick omkring i trägårn och hittade ungefär 3 blommor som inte var vissna utav alla de vi har haft i sommar :P Men hur som helst. Blomman är den på bilden, en söt, rosa, fluffig blomma :P

Jag satte mej i den vinkeln ja ville ha blomman och tryckte av. Jag hörde ett surr och fick se en geting några centimeter från kameran. (för er som inte vet har jag värsta insekts-fobin), jag fick värsta paniken och sprang iväg. Men idag, när jag kikade på bilderna, upptäckte jag att denna blev ganska läcker ändå :D Det är synd att fokuset ligger längst bort på blomman, men jag tappade liksom min koncentration när jag hörde den där getingen x') Men som sagt, det var ju inte meningen att getingen skulle flyga förbi just då :O Jag trodde inte ens det fanns nårra getingar kvar så här års ;P Aja, här är den.

Sossso
0

Här är en annan på en rosa gerbera :D

Sossso
0

Följde med mamma hem till farmor och farfar för att vattna (de är i danmark), och såg att det fanns en hel del blommor som ännu inte vissnat :D *Yeey* ^^ Jag såg denna söta solros och upptäckte dessutom att det satt en äcklig insekt på baksidan av blomman :P Så jag vände blomman med baksidan mot solen och fotade :P Tycks ?

Sossso
0

Söt ros vid deras altan :D (farmors och farfars alltså)

Sossso
0

Här är "antennerna" på en lilja ;)

Sossso
0

Såå, här är en till gerbera, en röd :) Det var avancerat att ta bilden, eftersom jag fick sitta och droppa vattendroppar på kronbladen med en sån där.. eöhm.. vad heter dom nu.. ? Ja, man använder sånna när man labbar på NO:n iallafall :P

Det var den sista :D KOMMENTERA!

Fickludd
0

jättehärliga blombilder!

som du säger själv så är det synd att fokus ligger fel på den första, annars hade det varit en riktig höjdarbild!

annars så tycker jag att du har fotat blommorna i bra vinklar och med bra skärpa, och komposition.

härliga färger har du fått också!

vad använder du för kamera och objektik förresten?

tyckte förresten mest om den sista med dropparna på. den var RIKTIGT fin!

Sossso
0

Hahh, ja du :D Tack för det :D Det värmde ^^ Jag har en helt vanlig digitalkamera ( Avant U7 ), med 7 megapixlar. Jag får inte min systemkamera förren jag fyller 15 x') (i februari, suuuck).

Ja, den är lite skojj :P Men den var besvärlig att fota, jag droppade vattendropparna på blomman och fick fota snabbt som ögat innan de började lösas upp och rulla av blomman >.< :P

Tack igen! :D

Här kommer en till : En söt gul gerbera jag fotade på kyrkogården x') Orkade inte skriva på loggan :P Hoppas du överlever :)

Sossso
0

Här kommer en till :) En orange gerbera :) Jag fick beskära den mycket eftersom en ful gravsten och en vissen ros var med på ett hörn :P

Sossso
0

Putt

Kom igen hörrni! Kommentera då :P

JennyStaaf
0

Jag har egentligen inte mycket till övers för blombilder och trodde nog inte att jag skulle kommentera i den här tråden, men redan första bilden fångade mitt intresse. Trots att skärpan inte ligger helt rätt var det ju en otroligt lyckad bild!

Nyfiken på resten av bilderna fortsatte jag ned i tråden och blev mycket imponerad, det är väldigt bra kompositioner. Bilden i #3 fick mitt hjärta att skutta till, vilken häftig bild! Bilden  i #9 fungerade dock inte på mig, för tight beskuren, den säger mig inget.

Länge sedan jag fotade makro så jag kan inte komma med några direkta förslag utan jag låter det stanna vid beröm!

[kobbeuffe]
0

#10 Du behöver inte gå på så aggressivt utan slappna av lite i stället:) Bilderna är fina och färgerna sitter klockrent

Sossso
0

#12. Agressivt ? x') Hoppsan :P Sorry, men ja ville bara ha lite kritik ^^

Tack så mycket för kommentarerna :D

Sossso
0

*Puttar*

Kommentera gärna mera :D