en mor och dotter
Fin bild!
Jag tycker beskärningen funkar. Med den ögonkontakten som du har fångat skulle nog vilken beskärning som helst funkat! Verkligen en jättefin bild.
Jag tycker den tighta kompositionen funkar bra. Det ger närhet, litet skärpedjup suddar ut bakgrunden bra. Snyggt blänk i ögonen.
Hur fick du in bilden i den storleken?
Vore ju bra om det funkade med större bilder så att man kan se ordentligt :)
Johan
Tackar och niger för er respons! :)
Som tur var så gillade dom att posera framför kameran, så det hela var väldigt avslappnat och roligt. Bra för mig som inte har fotograferat så mycket människor tidigare! :0)
Bifogar bild 2, där studenten busade med sin brorsdotter. Är själv väldigt förtjust i bilden och blev glad över att jag lyckades fånga ögonblicket. Vet att hon själv uppskattade bilden väldigt mycket.
Jag tycker du har lyckats bra med komposition. Det enda jag tycker är att om detta är en student examen så kan väl mamman se lite gladare ut. För mig ser hon sur ut vilket drar ner fotot lite.
Eddie
#0, Jag tycker att du lyckats bra med skräpedjupet, att inte ögonen ligger vågrätt, placeringen av mor & dotter d.v.s. kompositionen. Tycker inte att den är för tajt beskuren på vänster sida. Har du fixat ögonvitorna på dottern? Ljusa även upp moderns ögonvitor. Det jag tycker sänker bilden är att mor inte är lite gladare samt att blus/tröja hänger snett på höger sida eller den kanske var konstruerad att sitta så? Bilden skulle bli mycket bättre om blus/tröja hade ramat in huvudet på modern.
//Stefan
Tack Eddie och Stefan för era kommentarer!
Har inte gjort nåt annat åt bilden än gjort den svartvit, och beskärt bort lite störande saker på högra sidan. Att tröjan satt lite snett märkte jag också själv i efterhand när jag kollade bilderna på datorn :)
Dom ville ha lite annorlunda studentbilder, inte "stå och le med vit mössa på huvudet och blommor i handen"-stil. Till sist blev det mycket familjefotografering, det ville dom ha för de är sällan hela familjen samlade. Det var en intensiv dag iaf :)
Tack för att ni tog er tid att kommentera! :0)