Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 2850 ggr
ThereseE
0

Höstbilder - Kritik önskas!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer 2 bilder från ett höstigt Uppsala!

Ge gärna lite kritik.

ThereseE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och den andra…

Funkar vinkeln?

Norrskenet
0

I den första skulle jag ändrat nivån så att färgerna blivit lite mustigare.

Jag har lite svårt för diagonalbilder, där man ser att husen "tippar", likadant är det för sneda horisonter, men jag har sett att dessa bilder blivit ganska vanliga i tidningar så i och för sig är det en smaksak, men jag är väl en gammal puritan!

Carlton77
0

1:a bilden är härlig färgerna är bra och ljusa, men grenen i förgrunden stör.

2:a bilden. Vinkeln är bra och rolig men löven och huset flyter in i varandra tycker jag. 

Bra jobbat.

Mvh Marcus

JennyStaaf
0

Jag gillar den andra bilden bäst. Den har riktigt härliga färger. Egentligen fungerar vinkeln bra, men jag stör mig på att det är just ett hus med raka linjer i bakgrunden. Vinkeln fungerar nog bättre om det är en "vildare" bakgrund som är lite snedare och vindare av sig själv.

Den första bilden är fin, men jag vet inte riktigt vart jag skall lägga fokus, det är en trevlig bild i största allmänhet men den tar inte riktigt tag i mig. Det bästa i bilden är dock grenen i förgrunden, så jag tycker tvärtom mot #3!

ThereseE
0

Tack så mycket för kritiken, uppskattas!

På den första bilden gillar jag också grenen i förgrunden, tycker den ger lite liv i bilden. Hade nog blivit ännu "tråkigare" annars:) Men som alltid är det ju en smak sak.

Jag kan inte riktigt bestämma mig för den andra bilden om jag gillar vinkeln fullt ut, #3 och#4 kanske är för att som ni säger att det smälter ihop lite och är för raka linjer, kanske ska prova att lägga en oskarp mask (eller vad man säger;) på löven så de poppar ut lite mer?

Tillbaka och prova igen…