Säljes Nikon Tillbehör
1st EN-EL 15 Nikon Orginal Batteri inköpt 2år sedan (75% kvar av livslängden)
Nypris 800kr
Mitt Pris 400kr
1st EN-EL 15 batteri köpt från batterexperten 3 månader sen. (100% -II-) =
Nypris 500kr
Mitt Pris 300kr
1 Sandisk Extreme pro 8gb SD-kort 150kr
1 Sandisk Extreme pro 16gb SD-kort 200kr
Går över till Nikon D3 så känns som att detta är inget att spara på.
Edit/JazzBass: Fyllde på inlägget med info från inlägg #3 som jag sedan tog bort.
Driver bloggen www.carolinesfotografier.blogg.se
Ett tips då du ska sälja batterier: Lägg in dem i kameran och gå till menyn var du hittar "Batteriinformation". Där ser du hur gott skick batteriet är, om det är som nytt eller i slutet av sin livslängd. Det hjälper dig att sätta ett pris också, vilket alltid är bra. Jag svarar själv väldigt sällan på en säljes-annons om pris saknas.
Jag var en gång intresserad att köpa ett begagnat EN-EL4a "superbatteri" till min kamera, ett sånt som jag tror du också behöver till din kommande D3. Det begärda priset (det var i en kameraaffär som även säljer begagnat) var 40 euro, alltså inte så farligt då ett nytt kostade ca 4 gånger mer tyckte jag. Dock när jag bad dem kolla just denna sak visade det sig att batteriet var inne på den sista fjärdedelen av sin livslängd. De var villiga att pruta lite grann, men inte tillräckligt, och då fick det vara. Lite senare hittade jag ett nästan sprillans nytt batteri till ungefär halva priset jämfört med ett helt nytt, och slog till på det istället. Det är fortfarande efter 4 år och ca 40000 exponeringar i riktigt bra skick. 🙂
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Tack för tipset !
Kan man redigera grund första inlägget haha ?
#2 - Fixade det åt dig. 🙂
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Toppen ! Tack så mycket :D