Nybroviken i morgonsol, panorama

Den här är ju ruskigt bra, det finns inte så mycket jag kan säga. Jag tycker om ljuset på husen och färgerna i vattnet. Det enda som är lite synd i mina ögon är att det är så stor skillnad i färgen på himlen. Men alltså, det är så pyttelite negativt att det behöver du inte ens bry dig om. En kalasbild som passar i vykortsställen i de flottaste shoparna. Jag är mycket imponerad.
Tackar, ja det var ett underbart ljus på morgonen. (Himlen var precis så, stor skillnad mot och med solljuset.)
Johan

Otroligt läckert
Härligt foto. Lite utfrätt på vänstersidan men det är svårt att undvika med solen i kanten. Bra jobbat.
Eddie

Ah sa vackert! Kan stockholm vara sa stillsamt?? Beratta garna lite mer hur du la ihop dina tio bilder sa snyggt - tycker det ar otroligt svart att fa det att se naturligt ut. Och har har ju du valdigt lite spelmarginal i o m att det ar sa rena raka linjer.
Verkligen lackert - mer sant har pa foto iFokus sa kanske vi kan bli en foto sajt igen!
Mycket välgjord panorama bild! Som nån sa är det lite utfrätt i vänstra kanten, men det gör egentligen ingenting, för resten av motivet är så vackert :)
Ja det är en annan stad på morgonen, och fint ljus.
Jag har gjort den i CS3 och använt mig av Photomerge, det är väldigt mycket bättre i CS3. Det utjämnar också ojämnheter mellan bilderna.
Du kan också ladda upp bilderna i Stack via File, Scripts, Load files into stack, ladda in bilderna och se till att Auto align är ikryssad.
Sen beskär jag bilden och via Edit, Auto-Blend så försvinner alla ojämnheter i himlen tex. Magiskt
.
Tror det blir samma resultat i båda fallen. Kul att se hur utjämningen sker så enkelt i andra fallet.
Johan