Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 633 ggr
JennyStaaf
0

Össeby kyrkoruin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min yngsta son Sebastian är tokig i gamla kyrkor. I helgen besökte vi Össeby kyrkoruin i Brottby som han velat åka till länge. Jag har inte så stor rutin på att fotografera byggnader, och tänkte därför testa det här med kritik-trådar nu för att få lite tips inför framtiden. Lägger upp fyra bilder, alla tagna med en Sony Cyber-Shot DSC-H2.

Denna har jag ljusat upp en hel del, speciellt i ansiktet på Sebastian.  Är det tillräckligt ljust eller fortfarande för mörkt? Har jag tagit med för mycket löv? Borde jag ha med mera av muren?

JennyStaaf
0

Här har jag inte fått med hela foten. Är det bättre att beskära bilden då eller fungerar det här?

JennyStaaf
0

Här har jag plockat bort ganska mycket gula toner. Smälter Sebastian in för mycket? Är bilden för livlös? Stör det mycket att inte "toppen" kommit med?

JennyStaaf
0

Här är jag lite besviken på mig själv att jag inte placerade Sebastian i fönstergluggen. Fungerar bilden ändå, säger den er någonting?

[mingdie]
0

Jenny. Dom här måste jag titta på hemma eftersom min jobb skärm är för dålig. Men jag kan säga att jag gillar din serie av foton. #2 Att han smälter in i bakgrunden tycker jag gör fotot. Om man tittar snabbt ser man bara muren men sedan dyker han fram. #3 Måste nog hålla med dig att det skulle vara bättre med sonen i gluggen. Men jag gillar den ändå. Foton behöver inte säga mig något. Det räcker att dom är härliga att se på.

Eddie

JennyStaaf
0

Tack för kommentaren! Tänk, nu gillade jag genast bättre bilden i #2, jag har varit lite osäker på vad jag själv tycker om den egentligen.

JennyStaaf
0

Jag blir jätteglad om det är någon mer som tycker till.. Jag har lagt den här under hård kritik så det är bara att köra på - jag vill höra vad jag kan göra bättre!