Össeby kyrkoruin
Min yngsta son Sebastian är tokig i gamla kyrkor. I helgen besökte vi Össeby kyrkoruin i Brottby som han velat åka till länge. Jag har inte så stor rutin på att fotografera byggnader, och tänkte därför testa det här med kritik-trådar nu för att få lite tips inför framtiden. Lägger upp fyra bilder, alla tagna med en Sony Cyber-Shot DSC-H2.
Denna har jag ljusat upp en hel del, speciellt i ansiktet på Sebastian. Är det tillräckligt ljust eller fortfarande för mörkt? Har jag tagit med för mycket löv? Borde jag ha med mera av muren?

Jenny. Dom här måste jag titta på hemma eftersom min jobb skärm är för dålig. Men jag kan säga att jag gillar din serie av foton. #2 Att han smälter in i bakgrunden tycker jag gör fotot. Om man tittar snabbt ser man bara muren men sedan dyker han fram. #3 Måste nog hålla med dig att det skulle vara bättre med sonen i gluggen. Men jag gillar den ändå. Foton behöver inte säga mig något. Det räcker att dom är härliga att se på.
Eddie

Tack för kommentaren! Tänk, nu gillade jag genast bättre bilden i #2, jag har varit lite osäker på vad jag själv tycker om den egentligen.

Jag blir jätteglad om det är någon mer som tycker till.. Jag har lagt den här under hård kritik så det är bara att köra på - jag vill höra vad jag kan göra bättre!