Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 799 ggr
linofoto
0

Nygammal här

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte bara visa att hösten kommit till mitt land. Om någon tycker något om fotot så välkommen att tycka!!

:-)

Martin
0

Jag gillar tolkningen av "hösten".

Hösten förknippas för mig, och i många andra sammanhang med färgrika lövexplosioner, rött, gult och kanske lite brunt omvartannat.

Kul och spännande tolkning, "vi går mot mörkret, solens sista strålar kämpar för att lysa upp vår vardag" (så tolkar jag bilden).

Bra foto också, hoppas vi får se mer av dig!

mvh Martin

linofoto
0

Tack marnyman, för de fina orden!

Om inte min blyghet hindrar mej kanske jag visar fler bilder.

[mingdie]
0

Annorlunda bild som jag gärna skulle vilja se lite större. Välkommen hit och visa gärna fler bilder. Gå in på artiklar och titta på information bild storlek så ser du hur stor bild du kan lägga in.

Eddie

Norrskenet
0

Ta bort loggan och beskär den i vänstersidan så blir den ännu bättre

linofoto
0

Jag har gjort ett tappert försök  :-)

Men jag tyckte den lilla ser bättre ut. Det ser lite skräpigt ut :-/

Norrskenet
0

Bilder där man har huvudmotivet i centrum tenderar att bli lite tråkiga. Det finns ingen "rörelse" i bilden. Man brukar säga att man skall placera motivet i det gyllene snittet, Ungefär 1/3 från sidan. Man brukar fråga den som har tagit bilden innan man gör en redigering men jag hoppas att du ursäktar att jag beskar den för att visa hur den kan se ut om man placerar bladen i det gyllene snittet, och eftersom bladen är riktade åt höger så placerar man dom till vänster. Det gör att ögat lättare kan tolka bilden.

[mingdie]
0

#5 Jag tycker den ser bättre ut i större format. Kanske lite mer skärpa annars gillar jag den. Norrskenet har rätt när det gäller 1/3 men jag tycker också att man ibland kan bryta regler och för mig fungerar den centrerad.

Eddie

linofoto
0

#6 Jag ser vad du menar. Den blev bättre lite till vänster!! 

Tack för alla fina kommentarer och tips om hur saker kan bli bättre.