Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 478 ggr
Norrskenet
0

En gång om året..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

så brukar jag ägna bilen en dag. Det blir dammsugning, tvättning, lädervård, lackrengöring, lackförsegling och vaxning.. Efter en sådan dag kan taket se ut så här.

Norrskenet
0

Sedan räcker det med att man tvättar och vaxar den några gånger under sommaren och vintern. Inuti bilen är det rent och fint (i alla fall nån vecka)

Norrskenet
0

Är det någon annan som "offrar" en dag för ett sådant sisyfosarbete?

berra
0

Ja det händer ibland på våren.Man får liksom lite mera motivation då.

Din bil blev väldigt fin!

Norrskenet
0

Ja. speciellt om man betänker att den är 8 år gammal och gått över 18000 mil. Idag var det mulet nästan hela dagen här i Falun och då var det perfekt för att hålla på med bilvård.

AktieTrader
0

Nä, min bil ska vara glad om den får två tvättar om året. Våra andra bil , en gammal renault R5, kommer aldrig bli tvättad. Jag hatar att tvätta bilen. Vår granne lägger nog två timmar i veckan på bilvård. Sist stod han ute i tre timmar i 5+ och småregn, jag bara skakar på huvet åt tokerierna.

Norrskenet
0

Här i Dalarna så saltar dom så förbaskat så om man vill hålla rosten borta ( i alla fall förlänga livstiden på bilen) så måste man tvätta bilen ibland. Att hålla på med bilen är inte heller min älsklingssysselsättning men ibland så står jag ut med det.

bosse
0

Har i KSA kostar det $4-6 att lamna bilen for tvatt pa en mack och halva priset pa gatan. Foretaget betalar. Det var samma pris for 6 ar sen. I Libanon kostar det $ 2-3 att lamna in den pa macken och det har inte stigit pa 10 ar. Dar betalar chefen.

Norrskenet
0

Det skulle vara dålig timförtjänst om de priserna vore i Sverige. Dessutom helgtillägg på sista april och första maj. Det är tur att man inte alltid räknar ut hur mycket man tjänar på att göra allting själv!!!

Robert
0

Jag slipper det problemet. Vi har egna chaufforer och hans kollegor brukar halla fordonen rena. Bussen vi delar med resten av kollektivet fungerar over forvantan, och gratis om man har barnvagnen med sig.

:)

Robert

Icecold Angel
0

Måste bara säga att det var som in i helvete vad du hade tagit i, jag trodde först att du hade tagit en bild på ett golv… :O

En glansig bil är en glad bil :]